Torptjejen Torptjejen skrev:
Jättefint!
En fråga från en okunnig: har du ”bara” lagt allt löst på de plattorna som jag ser finns under, eller har du skruvat fast verandan någonstans?
den ligger löst uppepå plattor... syns inte på bilderna men det är diverse ”inspektionsluckor” som jag vill ska vara åtkomliga... tänker att man kan lyfta upp hela konstruktionen om man skulle behöva komma åt...

Uppgrävd yta med lösa inspektionsluckor på plattor, omgivet av trottoarsten och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

M magnusos skrev:
den ligger löst uppepå plattor... syns inte på bilderna men det är diverse ”inspektionsluckor” som jag vill ska vara åtkomliga... tänker att man kan lyfta upp hela konstruktionen om man skulle behöva komma åt...

[bild]
Ok. Tack för svar.

Då var däcket inoljat (vanlig träolja).

Jag har även byggt ett underrede t bordet jag tänkt ha på verandan. Bordsskivan består av två 60x60 cm klinkerplattor ihoplimmade undersida mot undersida dvs skivan är vändbar. Inte helt nöjd med bordsskivan. Kommer troligtvis limma dit en träram som behandlas som övriga trädetaljer dvs bränns och oljas.

Byggde tidigare (innan planen för verandan var helt klar) en blomlåda med ngt hittapåmått som kommer få stå på framsidan med ngn typ av blomma i....

Fortfarande inte helt på det klara med hur jag ska lösa växtsituationen framför verandan... Lutar ff åt bambu. Oklart hur jag ska lösa krukorna. Kanske betongkrukor?!

Inoljat trätrall för veranda bredvid vit vägg och stenplattor.
Skapa konto
Nyligen inoljad träveranda med skuggor från omgivningen, bredvid en vit husvägg.
Skapa konto
Inoljat trädeck med vinklat underrede på stenbelagd mark.
Skapa konto
Ett nyligen oljat, mörkt trädunderrede till ett bord, stående på en asfalterad yta med en buske i bakgrunden.
Skapa konto
Oljat trädäck med bänkar och ett hembyggt bord med klinkerskiva på en veranda vid ett vitt hus.
Skapa konto
Inoljat trätrall med ett handbyggt bord med klinkerskiva och en koordinerad blomlåda på en veranda.
Skapa konto

Inoljat träbordunderrede på stenlagd mark, uppbyggt av korslagda ben och synliga bultar.
Skapa konto

Träunderrede på grå trädäck, ofärdigt bord med enkel konstruktion av obehandlat trä.
Skapa konto

Inoljat mörkt träunderrede t bordet, korskonstruktion på stenlagd mark.
Skapa konto
Bränt och oljat träunderrede för ett bord placerat på en stenlagd mark.
Skapa konto

• Gilla
aki300
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.