Totte_S
Vi letade efter Bosch/Siemens, men när vi pratade med en kompis som servar köksmaskiner till storhushåll så konstaterade han bara att det ofta är riktigt svårt att få fram reservdelar till dessa märken, utan att värdera om de är bättre eller sämre än andra.
Vi koncentrerade oss sedan på att leta inredning som passade oss. Cylinda passade bäst i detta avseende, men det blev en Whirlpool för den passade plånboken bäst :p men var ändå ok inuti när man slitit bort en del plastmojänger vill säga. Men den är lite ranglig måste jag säga....

Enligt mig så har tveklöst Cylinda bäst inredning, och det är väl den man konfronteras med mest !? Alla olika program som finns kan man i princip strunta i tycker jag.
Så mitt tips är Cylinda :)
/Micke

miele är ju det i särklass bästa och (dyraste) har jag hört. men bosh ska även de vara mycket bra. så låt plånboken avgöra. :surprised:

Jag måste tyvärr hålla med Totte_s om att Bosch har en dålig reservdelsförsörjning.

Om man ringer så får man vänta jättelänge innan man kommer fram, och ibland blir man bara bortkopplad ifrån telefonkön. Mycket frustrerande, tro mig.

Om man vill beställa ifrån webben. Det går bra men jag tycker att reservdelslisterna är ofullständiga.

Att faxa går ju alltid.

Sedan får man ibland vänta upp mot en månad för leverans.

Pga av detta anser jag att man ska välja ett annat märke.

Jesca_j skrev:
Vi har köpt en AEG 80860UM och den verkar väldigt bra.
Marknadens tystaste diskmaskin, 41dB.

[bild]
Vi har köpt en exakt likadan, fast våran heter Husqvarna. AEG och Husqvarna är samma maskiner. Vi har haft den sedan augusti och är supernöjda med den. Finns ingen tystare maskin. Vi gav 8500:- efter lite prutande. Har sett den för 9000:- och upp till strax över 10000:-.

Hej
Se till så den nya diskmaskinen har lampa inuti. Vår gamla hade det och nu när vi bytt maskin saknar jag lampan jättemycket :'( . Det gör stor skillnad.
Jag kommer inte ihåg vad vi hade för märke tidigare men gissar på Electrolux.

Åh vad mycket bra tips, tack!!! Det är som sagt inredningen som känns viktigast för oss. Vi äter i princip bara i köket, så ljudnivån är inte det viktigaste, eftersom vi inte störs av den. Skall definitivt ta med glas, muggar och tallrikar, det var ett jättebra tips! innebär säkerligen att jag får åka dit utan make, men det får jag väl leva med. Vi dricker kaffe ur STORA muggar, och dessutom även the i likadana muggar, så de måste få plats! Oftast är vår undervåning bara halvfull, då övervåningen är helfull med glas och muggar. Men muggarna går ju att köra nertill också har jag märkt... [smiley=rolleyes.gif]

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.