Tidningsurklipp med fråga om sommartid eller normaltid. Bild på man och citat om att ändra klockan är krångligt. Gul blomma syns bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Gammelnörden
Serieteckning med ett spöke, ett skelett, en vampyr och en vargman som diskuterar godis. Vargmannen är vid ett veterinärsjukhus.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
[bild]
Sommartid är dessutom dåligt för klimatet!
Tidningsartikel som argumenterar för avskaffandet av sommartid på grund av dess bidrag till global uppvärmning och smältning av is i polarregionerna.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
  • Älska
Intet och 20 till
  • Laddar…
Två pumpor arrangerade som en födande kvinna, med morötter som armar och ben, och en baby-pumpa på väg ut, scenen skapar ett humoristiskt uttryck.
Skapa konto

Haha..

• Haha
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
[bild]
Herregud, finns det såna människor, på riktigt?
Man upphör aldrig att förundras hur somliga hjärnor arbetar.
Inte undra på att dumheter florerar i världen.
Vojne, voljne!

S SusoDus skrev:
Herregud, finns det såna människor, på riktigt?
Man upphör aldrig att förundras hur somliga hjärnor arbetar.
Inte undra på att dumheter florerar i världen.
Vojne, voljne!
Du har helt rätt i att någon missat hela poängen.

• Haha
  • Gilla
J Vos och 3 till
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
[bild]
Att skribenten kommer från den orten gör att jag tror att detta inte är fejk. Jag bodde på den orten i 38 månader och vet vad för folk som bodde där. Deras slogan "Här får du livstid" tolkade jag som att man aldrig blir av med ett hus man köpt där. Det var lite humor i all misär trots allt.

• Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
[bild]
Det här var på riktigt den roligaste insändare jag läst på mycket länge.😆

Vadå roligt? Det är väl bra att någon engagerar sig för klimatet och vår framtid?

• Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Samma "Örjan Danielsson" har skrivit i Ny Teknik om hur helsvetsad rjärnvägsräls funkar med solkurvor:

"Rälsen är helsvetsad från Ystad till Haparanda (166 mil) men tillåts att utvidga sig norrut eftersom den är fastsatt i Ystad. Det innebär att vid minus 20 grader krymper den 400 meter så att perrong och stationshus i Haparanda dras söderut. Och tvärtom vid plus 20; stationshus och perrong knuffas lika långt norrut. Tågresan blir alltså längre på sommaren!"

• Haha
  • Gilla
Intet och 18 till
  • Laddar…
Karrock
Hep Hep skrev:
Samma "Örjan Danielsson" har skrivit i Ny Teknik om hur helsvetsad rjärnvägsräls funkar med solkurvor:

"Rälsen är helsvetsad från Ystad till Haparanda (166 mil) men tillåts att utvidga sig norrut eftersom den är fastsatt i Ystad. Det innebär att vid minus 20 grader krymper den 400 meter så att perrong och stationshus i Haparanda dras söderut. Och tvärtom vid plus 20; stationshus och perrong knuffas lika långt norrut. Tågresan blir alltså längre på sommaren!"
Dôh, Kal, Vad kallar man änna ett troll som skriver insändare till tidningar istället för härjar på internet?
Vet inte, Ada, är det ett penntroll?

• Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Är det humor när en parkeringsapp skickar en notifiering och meddelar att den saknar mig?
Jag tänker att vi bara umgås när vi måste...
Notis från APCOA FLOW-app som säger "Vi saknar dig!" samt erbjuder användaren att ta del av erbjudanden och rabatter.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
4774 och 7 till
  • Laddar…
Gammelnörden
På tal om appar, vid ett tillfälle kollade jag på en bild av kylskåpsmagneter som såg ut som tickor, Pinterest ansåg att jag hade ett fullt utvecklat intresse för fyllda champinjoner.🤔😁
Pinterest-uppdatering med bilder av inredningsidéer och text om intresse för fyllda champinjoner.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Tecknad bild av person på toaletten med telefon, bredvid en meddelandebubbla med texten "wish you were here" och ett hjärta.
Skapa konto

• Gilla
4774
  • Laddar…
Tecknad serie av en kvinna på yogamatta som skämtsamt kommenterar en "push-up", omgiven av andra tränande kvinnor. Flaskmärkt "NRG" syns bredvid.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.