Jag använder Makitas DTD146 och det är en underbar skruvdragare, köpte den tillsammans med en borrmaskin i ett kitt som hade koden dlx2005m, köpte från england. 18v och dom är skitstarka. Att ha en borrmaskin och skild skruvdragare har varit riktigt bra, så mycket bytande av bits man slipper hålla på med.

Annars på verkstadssidan i mitt arbete så använder de som bygger och monterar Milwaukee 12V maskiner. Har hört mycket bra om just dom och skulle inte tveka att skaffa milwaukee, men nu blev det Makita.

RoTe skrev:
Lätt att bara sätta igång med batteriverktyg man sällan använder? Dom måste ju alltid laddas först...
Mina batterier (Bosch) håller laddningen hur bra som helst så det har aldrig varit ett problem för mig. Men jag har för vana att inte stoppa undan urladdade batterier.

Multiverktyg tycker jag att man bra kan köpa ett billigt. Om man nu inte har ett sådant jobb att man använder det hela tiden. Jag har använt många olika och dom presterar ungefär lika och skakar ungefär lika mycket oavsett om dom är dyra eller billiga. Tigersåg för hemmabruk tycker jag också kan vara en billig om man inte vill ha en med batteri. Min billiga med sladd vägrar dö trots år av kraftigt bruk. Har inte märkt någon större skillnad på den och dewalaten vi hade på förra jobbet.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.