Bo.Siltberg skrev:
hm okej hör vad ni säger, det kommer endast vara elpatronen som belastar den säkringen ja..
Med tanke på att det är 2.5 mm2 och att det installerats av elektriker till gamla elpannan på det sättet med 20 A säkring går du nu åt rätt håll med din 9 kW patron. Gör du inget annat än ansluter den nya och det är enda belastningen på den kabeln skulle jag inte tvekat att använda den som det är gjort. Ett alternativ som blir mindre frågor kring som Bo skrev är att byta till 16 A säkring men det tillför inte så mycket annat.kristofer12345 skrev:
ah va bra, då får det bli så, inget annat jag direkt jag vill pilla medGK100 skrev:Med tanke på att det är 2.5 mm2 och att det installerats av elektriker till gamla elpannan på det sättet med 20 A säkring går du nu åt rätt håll med din 9 kW patron. Gör du inget annat än ansluter den nya och det är enda belastningen på den kabeln skulle jag inte tvekat att använda den som det är gjort. Ett alternativ som blir mindre frågor kring som Bo skrev är att byta till 16 A säkring men det tillför inte så mycket annat.
Produkter som diskuteras i tråden