6 385 läst · 87 svar
6k läst
87 svar
elementen blir inte heta
Sen är den en sån där modern pump med display och ett varningssystem som säger till när något är vajsing. Den sa till en gång när jag hade glömt att vrida på den röda kranen. Blinkade rött och grejerSamuel Hopstadius skrev:
Ta kort på hela installationen av värmepumpen så ska jag visa vilken kran du ska öppna för att fylla påAlex Nonesson skrev:
Jag har bara denna just nu. Kan det säga något?Ooli skrev:
Jag ser att jag verkar ha missat den lilla svarta +/- ratten uppe i vänster på bilden. Kan det vara den?
Vrid på den svarta ratten ja.Alex Nonesson skrev:
Nu kommer du fylla dina element med vatten. Kolla på nanometer på ditt expansionskärl. Där den röda pilen visar, där vill du få upp den svarta pilen. 1 bar.
När du fyllt på till 1 bar så stänger du ventilen igen.
Lufta alla element och fyll på till 1 bar igen.
wow, det ska jag göra med en gångOoli skrev:
Nej du det hjälpte inte att vrida på vattnet till 1 bar. Det är fortfarande lika kallt i huset idag som igår 16,1grader. Kände att in och utflödet på elementen är varma så att man inte kan hålla längre än 3-4sek. Men själva elementen är bara ljumma. Har provat lufta igen. Kom ingen luft alls. Fyllde på vatten igen.Ooli skrev:
Nu sitter man här med mössa och varmvattenfllaska igen
Vissa element är knappt varma.
Det minsta elementet som sitter vid ytterdörren är het. Sen det normalstora elementet i köket är knappt varmt alls. Samma med vardagsrummet och övervåningen. Verkar vara något som inte stämmer alltså. Väldigt frys-trerande alltså!
Renoverare
· Borlange
· 94 inlägg
Kommer det något vatten när du luftar?
Vad för hus, antalet våningar byggår?
Kan vara så att du har ett enrörs system och då behövs lite mer koll på ventiler samt inställningar i cirkpumpen på pannan.
Ett fösta knep kan vara att säkerställa att cirkpumpen inte är tryckstyrd.
Kan vara så att du har ett enrörs system och då behövs lite mer koll på ventiler samt inställningar i cirkpumpen på pannan.
Ett fösta knep kan vara att säkerställa att cirkpumpen inte är tryckstyrd.