Ser att du har beställt Nintendot och det är första RÄTT. Då kan du och sonen prova försiktigt och om det inte var rätt för er kan ni returnera det.Jonnyslam12 skrev:
Det andra RÄTT är förstås Nintendo, men jag baserar det mest på min egen preferens då jag alltid köper senaste Zelda och spelar igenom. Har gjort sen jag var ung. Men det kanske inte din son gillar...
Slutligen så skulle jag säga att prova på och se medans du har Ångerrätt. Efter det så är det svårt att returnera något. LIkaså är det väl omöjligt med spel eftersom det finns risk att man köper och kopierar. Om det nu går...
Erfarenheten hos oss var att Nintendo är klart bättre spel än alla jäkla mobilspel ungarna spelar. Däremot är dessa mobilspel gjorda för att skapa beroende, medans Nintendo oftast är gjorda för att roa tills man spelat igenom spelet. Alternativt spela online med andra. Nintendot kan således bli ganska dyrt, men min åsikt är att det är klart "nyttigare" spelning! Inte en massa grindande (göra samma sak om och om igen för att samla poäng) med små belöningar kontinuerligt som skapar beroende. Nintendot har vi aldrig behövt begränsa tiden på, mobilspel däremot helt klart!!
PC ser jag som den absolut bästa om man bara väljer en sak. Då får man datorvana på köpet och man kan göra allt möjligt och inte bara spela. Mina grabbar spelar en del på datorn men oftast lite mer avancerade saker som kräver bättre hantering såsom Minecraft och Roblox. Mycket KAN man göra i mobilen eller på Nintendot men så mkt mer på datorn!
Men men, bara att hålla tummarna tills grabben öppnar presenten! Och försök vara öppen och inte fördömande om det inte är vad han vill ha. Det styrs väldigt mycket av vad han spelar med/hos sina kompisar också och ingen vill ju stå där med en hockeyklubba när alla kompisarna spelar fotboll.