Mikael_L
Ö Örjan Johansson skrev:
Är du elektriker ? Vad tar du per timma, och instalerar du mina material jag köpt hos Alhsells ???
Japp... 450+m ... Japp (eller biltema om du verkligen vill).
Men, så tar jag inga jobb via forumet, ... aldrig!
Här huserar jag i form av privatperson, och använder min profession endast för att berika diskussionerna här, så svaret blev till sist nej på alla frågorna. :)
 
  • Gilla
  • Älska
optimum och 4 till
  • Laddar…
437 inlägg, snacka om att det spekuleras hej vilt på bygga hus
 
  • Gilla
kjork
  • Laddar…
E
Mikael_L Mikael_L skrev:
Japp... 450+m ... Japp (eller biltema om du verkligen vill).
Men, så tar jag inga jobb via forumet, ... aldrig!
Här huserar jag i form av privatperson, och använder min profession endast för att berika diskussionerna här, så svaret blev till sist nej på alla frågorna. :)
Inte Biltema, nej.

Annars vore det intressant med en artikel där exempelvis Mikael_L drar ny el hos någon här på forumet under två helger för att verkligen kunna få en uppfattning om svårigheterna och hur dessa upplevs från respektive läger.

Vet att Mikael_L har idéer att kund kan vara behjälplig också, så det hade också kunnat vara intressant att se.
 
E El-Löken66 skrev:
Inte Biltema, nej.

Annars vore det intressant med en artikel där exempelvis Mikael_L drar ny el hos någon här på forumet under två helger för att verkligen kunna få en uppfattning om svårigheterna och hur dessa upplevs från respektive läger.

Vet att Mikael_L har idéer att kund kan vara behjälplig också, så det hade också kunnat vara intressant att se.
Biltemas elgrejor är sisådär
 
E El-Löken66 skrev:
Brukar hen delta i Yrkes-VM?
Gör löken det?
Är det Kock eller trädgårdsmästare då
 
S Spikin skrev:
Debiteras konsumenten för inköpstiden , finns det inget skäl för hantverkarens påslag på
inköpt material. Hantverkaren har ju inte haft någon ytterligare kostnad utan inköpet ingår ju i
den av konsumenten köpta tjänsten vilket hantverkaren själv har accepterat genom att debitera
arbets- och körtid för inköpet.
Man får tycka vad man vill men det är så det fungerar i praktiken
 
5 51:an skrev:
Fabrikat Hager på dvärgbrytare, jordfelsbrytare, huvudbrytare mm. Bra komponenter men lite dyrare än t.ex Garo.

Rena rama ockerpriset för den normcentralen. Visserligen dyra komponenter fabrikat Hager, men ändå inte försvarbart. Övrigt elmaterial enligt fakturan, är med ett genomsnittligt påslag på minst 100% En del entreprenörers prissättning har urartat helt. Jag har själv drivit elinstallationsfirma sedan 1980 och aldrig haft ett påslag på mer än 20% Jag tycker att den som prissätter på det här viset, är i avsaknad av moral och etik. Dom flesta vill väl egentligen lämna ett jobb med hedern i behåll
Du är välkommen hem till mig för omtrådning!
Jag har dragit mig alldeles för länge nu för att tråda om huset eftersom så många tar såna överpriser på material så det blir tokdyrt. Är rädd för att det helt ska gå överstyr och bli tokdyrt, med tanke på alla trådar man läser här. :/
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Mikael_L
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Jag göra billigt
Nu står det i eddiw's profil att hen är hemmahörande VG-län, vilket blir lite väl långt ifrån dig. :)
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
E eddiw skrev:
Jag har dragit mig alldeles för länge nu för att tråda om huset eftersom så många tar såna överpriser på material så det blir tokdyrt. Är rädd för att det helt ska gå överstyr och bli tokdyrt, med tanke på alla trådar man läser här. :/
Vi har en massa grejer som skulle behöva göras, inklusive omtrådning/jordning, byte av två säkringsskåp, jordfelsbrytare samt lite utökning av anläggningen. Med även vi drar oss för att göra det av samma anledning du eddiw. Ser framför oss fantasisummor, en massa strul och besvär och att allt slutar i tvist eller åtminstone att vi känner oss blåsta.

Utöver detta vet vi av egen erfarenhet att det är i princip omöjligt att få någon elektriker att ta sig an något jobb utan att det blir just fantasisummor.
 
  • Gilla
eddiw
  • Laddar…
Fairlane
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Jag göra billigt
Jag fick reklam på Facebook tidigare i vinter: "1500:- för byte av central, inklusive material och jag kommer inom 5-10 minuter", slår du det? :rofl:
Priset är imponerande, men inte i närheten så imponerande som att han kan vara på plats inom 5-10 minuter, utan att ens veta var kunden bor.
Annonsen är nu uppdaterad, nu är det från 1500:- och han svarar inom 5-10 minuter. Jag har inte slagit till, min fina diazed-central får vara kvar lite till. ;)
 
  • Haha
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
E El-Löken66 skrev:
Nej, lånet är heller ingen lön.
Det var ju det jag skrev. Det är bidragsdelen som kanske kan jämföras med en lärlingslön, inte lånedelen.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
E
P pmd skrev:
Det var ju det jag skrev. Det är bidragsdelen som kanske kan jämföras med en lärlingslön, inte lånedelen.
Fel.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu står det i eddiw's profil att hen är hemmahörande VG-län, vilket blir lite väl långt ifrån dig. :)
Mitt län gränsar till VG län;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.