Då har jag använt elektriker till huset på landet och tycker att det är löjligt dyrt i förhållande till elektriker i Stockholm. Känner mig lurad.

Ni som ev. arbetar som elektriker kanske kan kommentera om vad som är rimligt.

* ca 7kvm badrum golvvärme
* VP rör till 6st spottar
* Slang till handdukstork
* Slang till fläkt vid dusch
* Slang till badrumsspegel
* Slang till tävttmaskin

Badrummet var reglat när elektriker kom till plats och han säger det tog tid att göra plats för rör/slang med multimaskin.

Problem efter installation:
1) det går inte att komma genom med kabel till handdukstork
2) helt stopp i röret till badrumsspegeln

Totalt 14h arbete 520kr + moms 7280 + moms = 9464 kr. 4h går väl till bilkörning och då återstår 10h för att göra jobbet. Tydligen så behövdes 2 dagar för golvvärmen och då blev det 2 resor a ca 65km per resa.

Jag pratade med en annan firma som skrattade till lite när berättat vad jag betalat för och kan tänka sig färdigställa jobbet men vill ha bilder på golvvärmen. Elektriker har nu skickat bilder och nu någon vecka senare så ser jag att bilderna är på ett annat badrum!! Slarv eller bara oseriöst??

Jag har själv kaklar och dragit sladd i alla rör förutom där det inte går.

Summan kanske inte är så himla hög men betänk knappt halva jobbet är utfört så för detta lilla badrum så skulle elektriker jobbet kunna landa på ca 25 000kr och då kanske inte ens spegeln kommer att fungera. Det skulle jag inte få betala i Stockholm med lokal elektriker.

• Badrum under renovering med duschkabin, toalett och tvättmaskin. Ovanför ses sladdar från taket för kommande installationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvvärmeslingor installerade i ett oinrett badrum med synliga rördragningar, sett ovanifrån mot en vit vägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder