9 009 läst · 33 svar
9k läst
33 svar
Electrolyx Frys (QT1000X) bildar is i botten. Misstänker blockerat smältvattensutlopp.
electroluxaren skrev:
Det visade sig att även jag hade garanti kvar, så idag var det en mycket bra Electrolux-tekniker på plats och tog en titt på frysen. Utöver tricket med att leda ned värme från värmaren i avrinningshålet så kompletterade han med att byta termostaten och dra en rejäl skruv underifrån genom avtappningsgrejen på baksidan, för att även leda in lite värme den vägen.Y younso skrev:
Enligt honom brukade de här åtgärderna lösa problemet för gott, låt oss hoppas att det stämmer 🙂
tyvärr är dessa "fulfixar" godkända av elx, då de ungerska skåpen är otroligt dåliga i sin konstruktion och hopsättning.F Fredrik Rafsten skrev:Det visade sig att även jag hade garanti kvar, så idag var det en mycket bra Electrolux-tekniker på plats och tog en titt på frysen. Utöver tricket med att leda ned värme från värmaren i avrinningshålet så kompletterade han med att byta termostaten och dra en rejäl skruv underifrån genom avtappningsgrejen på baksidan, för att även leda in lite värme den vägen.
Enligt honom brukade de här åtgärderna lösa problemet för gott, låt oss hoppas att det stämmer 🙂
Men nu skall det bli andra bullar av för nu kommer rumänerna få ta över tillverkningen och det finns ju jättemånga bönder i landet som gillar deras arbetskraft
@anderscallebergA anderscalleberg skrev:
Jag överväger att försöka mig på denna fix snart (har fortfarande samma problem)
Har detta fortfarande fungerat för dig?