M -MH- skrev:
Hmm, kanske jag överarbetar det då. Vad hände efter två år? :)
Då var leasingperioden över och jag lämnade tillbaka bil och laddkabel.

Bygg en trälåda typ fågelholk med en slits i botten där klumpen kan stå på (slitsen är för kabel ut) och vägguttag i sidled så att stickproppen inte behöver böjas. För vintertid kan det vara bra med en liten lampa inuti. Ta ett dubbeluttag om du ändå är igång.

Grå putsad betongvägg...

tommib
Äsch.... Men du kan ju putsa lådan också i så fall.

Eller piffa upp den grå väggen med en färgglad låda...

• Gilla
toolman77
  • Laddar…
Cee donet är det optimala donet utomhus särskilt i samband med höga śtrömmar ( 16 a) . Ett vanligr schuckovägguttag får lätt glapp och korrosion med tiden. Det orsakar ofelbart brännskador på vägguttag vid högt strömuttag.

Med Cee don på väggen, är det lätt att byta adapter när den börjar att bli befarad i schuckouttag.

Enkel hylla som dragavlastning.

Typ 2 uttag direkt?

T Tobbe_3 skrev:
Cee donet är det optimala donet utomhus särskilt i samband med höga śtrömmar ( 16 a) .
Menar du blå eller rött?

Blått så länge du kör enfas, färgen är egentligen en kodning för spänning, frekvens osv. Men har du redan ett trefasuttag är det inget som hindrar att du tar ut en fas där med en röd stickpropp.

M -MH- skrev:
Det är den säkert, men vill ha ett extra regnskydd. Alternativ bygger jag en fågelholk i trä. :)
Jag har ett kombinerat Shuko och 3-fas där kontakten sitter åt rätt håll så kabeln hänger naturligt utmed väggen, själva klumpen är väderskyddad och detta har fungerat fint i snart 3-år. Börja enkelt tills du blivit bekväm med bilen och lärt dig vad du verkligen behöver när det gäller kablar osv.. Väderskyddad kombinerad Shuko och 3-fas kontakt med kabel längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.