J Johan Larsson9794 skrev:
Jag vill bara dra ström från husfasaden till vår altan. Ca 5-10m bort ska uttagen sitta.

Villa alltså ha två dosor med två vanliga eluttag var på.
Det skall alltså vara vägguttag på altanen. Det är första gången du skriver detta. Är altanen kloss mot huset eller skall kabeln vara nergrävd? Det ställer olika krav på kabeln. Kan du ta ett par bilder på hur det ser ut?

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Känner du att du har tillräcklig koll på el för att få till detta? Utomhus ska man vara extra försiktig när det gäller eldragning.
Jag ska bara förbereda så elektriker kan dra utan att behöva riva altanen

Jag ska bara förbereda så elektriker kan dra utan att behöva riva altanen
Det kan vara klokt att involvera denne redan i planeringsstadiet för att undvika att behöva göra om. 👍

A Avemo skrev:
Det skall alltså vara vägguttag på altanen. Det är första gången du skriver detta. Är altanen kloss mot huset eller skall kabeln vara nergrävd? Det ställer olika krav på kabeln. Kan du ta ett par bilder på hur det ser ut?
Jag vill bara kunna koppla in vanliga uttag. Laddare. En mixxer eller vad man vill koppla in. Inget fancy

Såhär aer det ut

Får helat ligga på gruset, vill ha minimal ät arbete Träkonstruktion, balk, plint, grus, skugga, utomhus, byggmaterial, ingenjörsarbete, gräs, hållbarhetstest, arkitektur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag vill bara kunna koppla in vanliga uttag. Laddare. En mixxer eller vad man vill koppla in. Inget fancy

Såhär aer det ut

Får helat ligga på gruset, vill ha minimal ät arbete[bild]
Dra gärna i mer än en skruv i "pallningen".
Det har du igen.

• Gilla
Johan Larsson9794
  • Laddar…
Såhär ska det vara. Vet inte hur tydligare jag kan vara

Fotomontage av utomhusmiljö och köksgrill; strömkablar och uttag, träkonstruktion, grill, växter, absurd anslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flexrör tillför ingenting här. Men däremot VP-rör underlättar förläggningen då de kan hänga fritt mellan golvreglarna.

• Gilla
Johan Larsson9794 och 2 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Flexrör tillför ingenting här. Men däremot VP-rör underlättar förläggningen då de kan hänga fritt mellan golvreglarna.
Tack kan du länka till ett passande VP-rör. Verkar finnas många.

Var hittar du många? På t.ex biltema finns två, 16 och 20 mm. Du klarar dig med 16 mm.

• Gilla
Johan Larsson9794
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.