Återkommer med en sen uppdatering. Fick tag på elektrikern, som nog upplevde mig som en jobbig person. Han hade dragit två grupper i samma rör med två nollor.
Han sa att det inte var det han helst hade gjort, men att det blev sista alternativet eftersom jag inte ville ha synlig kabel. Det skulle vara uppmärkt på kablarna också vilken som var vilken grupp
Kände att jag inte vågade fråga så mycke mer jag kände mig rätt så tjatig.
Vad säger ni som kan detta. Är det okej att göra som han gjorde? Verkar vara lite olika svar i tråden.
Kan jag släppa det det här och sluta vara orolig varenda gång nån kör diskmaskin?
Han sa att det inte var det han helst hade gjort, men att det blev sista alternativet eftersom jag inte ville ha synlig kabel. Det skulle vara uppmärkt på kablarna också vilken som var vilken grupp
Vad säger ni som kan detta. Är det okej att göra som han gjorde? Verkar vara lite olika svar i tråden.
Kan jag släppa det det här och sluta vara orolig varenda gång nån kör diskmaskin?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 431 inlägg
Sov lugnt.
Tack Bo och tack för informativ läsning i tråden! Tack alla ni andra som har orkat svara, vilket fantastiskt forum det här är!
Det låter om att han hade bra koll.N Novisenvidspisen skrev:Återkommer med en sen uppdatering. Fick tag på elektrikern, som nog upplevde mig som en jobbig person. Han hade dragit två grupper i samma rör med två nollor.
Precis som jag själv tycker, det är inte det första, utan kanske det sista alternativet man tar till.
Men det kan göras helt godkänt. Och är man dessutom noga med lite detaljer som märkning och ev dokumentation har man gjort det bästa av situationen.
Jag tycker inte du behöver oroa dig.