Det blev lim med SuperFix+. Verkar sitta stabilt utan att jag vågar rycka för hårt i den. Ser snyggt ut när det inte är några skruvhuvuden som syns också. :)

• Väggmonterad kopplingsdosa med färgade kablar installerade utan synliga skruvhuvuden, fastsatt med SuperFix+ lim.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En elbox med färgade kablar och kopplingar installerade utan skruvhuvuden, limmade med SuperFix+ för ett snyggt och stabilt utseende.
    Skapa konto
  • Vit låda fastsatt på kaklad vägg med lim, inga synliga skruvhuvuden.
    Skapa konto
Inget bra med en sådan dosa, det skulla vara en anslutningsdosa som jag skrev om tidigare. Nu blir det svårt att koppla in en tvättmaskin/torktummlare då det inte finns dragavlastningar i den dosan.

• Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Inget bra med en sådan dosa, det skulla vara en anslutningsdosa som jag skrev om tidigare. Nu blir det svårt att koppla in en tvättmaskin/torktummlare då det inte finns dragavlastningar i den dosan.
Spelar det så stor roll med dragavlastning om dosan är klistrad?🤔

Jag är lite självisk i just detta fall. Vill bara att det ska snyggt inför husförsäljningen. Sedan får köparen installera en handdukstork om hen vill. Så kan man göra så det blir säkert och snyggt. Då ryker nog hela dosan.

• Gilla
Lennart 57
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Spelar det så stor roll med dragavlastning om dosan är klistrad?🤔
Vet inte vad du menar med spelar roll. Den dosan är inte för att koppla in en gummikabel på. Den är för att koppla en installationskabel fast.

A
Det finns separata dragavlastningar att köpa till dosan men en anslutningsdosa hade varit bättre.

Borde varit en dosa med skruvlock också på den höjden.

• Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.