Martin_Z skrev:
Bob_Hund> Var har du fått detta pris på balans med valmtak? Vi fick pris på Balans med Valmtak + balkong nyckelfärdigt för 2 500 000:- alltså inget garage men inkl byggkostnad. Vi kollade på Eksjöhus enkelgarage G42x81 och fick priset 210 000:-

Ni som har fått pris på Priotre är det med veranda fram och bak + garage. Eller är det enbart för veranda fram + garage. Vi fick priset 2 365 000 för Priotre med garage + veranda inkl byggkostnad. Vet inte om verandan bak ingick i det eller ej. Vi ska träffa säljaren på måndag men skulle gärna vilja veta om verandan bak ingick eller ej.
Jag band priset för nästan ett år sedan, förmodligen därför jag har ett bättre pris. Sedan ska nämnas att vi kommer bygga garaget(oisolerat 45m2) i lösvirke med samma snickare som bygger huset, på så vis kan man spara lite pengar.
Enbart Balans-huset tror jag gick på 2340000:-

Ang. Prio Tre så förstod jag det som att även verandan på baksidan ingick i priset.

Fick prisförslag på 1 437 000 för material + 1 103 221 för bygg = 2 540 221 kronor. Håller jag på att bli grundlurad här? Detta var inkl. garage och veranda.

Redigerat:
Vilken säljkontor fick du (Starmac) prisförslag ifrån?

talle1. Se PM

Fick prisförslag på 1 456 603 för material, bygg 1 084 307 = 2540910:-
Det var med veranda och garage.

S
Vi betalar 2 425 000 inklusive veranda fram + garage i Uppsala. Här är vår budget http://byggahuslindbacken.se/husbudget/ . Vi räknade först med 2 700 000, men den faktiska budgeten blev som sagt 2 425 000. Då valde vi bort verandan på baksidan (fick "tillbaka" ca 70 000) då den ändå var lite väl liten och inte kunde rymma bord och stolar. Vi bygger en uteplats utan tak där istället själva.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.