4 261 läst · 21 svar
4k läst
21 svar
Duschvägg utan stång mot väggen
Mitt duschrum (tyvärr för mkt spegling) med väggfäste som väl ser OK ut?
Mitt emot är bastun, vid sidan "groventren" - jag har ett mycket mycket rymligt litet litet hus (duktig arkitekt som minimerat allt). Har högre takhöjd än standard. Draperiet hänger snyggare när det inte plåtas.
Mitt emot är bastun, vid sidan "groventren" - jag har ett mycket mycket rymligt litet litet hus (duktig arkitekt som minimerat allt). Har högre takhöjd än standard. Draperiet hänger snyggare när det inte plåtas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kom inte med något golvfäste med vår duschvägg, endast stången. Har nu beställt ett separat takräcke, men frågan är om ett golvfäste också behövs?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 734 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 734 inlägg
Om det inte följer med så borde det inte behövas. Är det tänkt att underkanten av glaset ska sättas fast på något annat, t.ex. limmas med silikon?A asgardian skrev:
Är golvlutningen riktigt gjord är det inte fel med golvfäste ett par mm mellan glas/golv. Silikon eller dyl blir på sikt äckligt/fult och måste hållas efter.BirgitS skrev:
Liknande trådar
-
Hur byter jag flagglinan utan att fälla stången?
Trädgård allmänt -
Fall utanför duschvägg
Badrum -
Golvbrunn i källare/garage och en brunn utanför - stänga golvbrunn inomhus?
Vatten & Avlopp -
Kan man stänga av vattnet utan att paja värmesystemet?
Värmepumpar -
Kan jag ta ner den här duschväggen utan att det skulle orsaka skada eller vattenläcka i badrum?
Badrum