Gick runt i huset igår och försökte lyssna, men svårt att höra vart det kommer ifrån. Lyssnade inte jätte noga i tvättstugan där varmvattenberedaren är så ska göra det ikväll. Borde väl låta mer där isåfall. Har vind men ingen trappa upp, men ska skicka upp sambon och se.T Trunk skrev:Om det händer varje kväll vid samma tid borde det var hyfsat enkelt att i alla fall få reda på ungefär varifrån ljudet kommer.
Ta ett glas vin samt en skön filt och sätt dig utomhus och lyssna om det hörs högre där. Jag skulle börja med att sätta mig på den sida där kvällssolen ligger på.
Vill du inte gå ut så får du väl sätta dig i rummet med varmvattenberedaren och lyssna. Om du inte har en massa andra maskiner i samma rum så borde du märka ganska snabbt om ljudet kommer därifrån.
Har du vind kan du testa att lyssna där, låter det högre där ligger takpannorna nära till hands.
Om inte du vet var ljudet kommer ifrån, hur tror du då att vi ska veta det?C CarolineLin skrev:
T Thörre skrev:
Grizzlybjörnen123 skrev:
Men du Einstein, tydligen väldigt många som har idéer på vad det kan tänkas vara som inte vi haft en tanke på?Grizzlybjörnen123 skrev:
Vintertid och temperaturen faller under -10 så smäller det rejält från vårat trädäck. Ungefär samma sak som händer med is.
Medlem
· Blekinge
· 10 480 inlägg
Och här dunkar det kvällstid när svalorna flyger in med 90 km/h under takpannorna. Finns en fågel med liknande ovanår, den heter tornseglare tror jag. Lite större, och dunkar lite mer.
Medlem
· Blekinge
· 10 480 inlägg
Nej, du ser dom inte utifrån men om du sätter dig ute så kan du ser dom åka in.och ut.
Vi har huset på platta så vet inte. Däremot duschade ingen av oss igår och tror faktiskt inte jag hörde något ljud på kvällen. Kanske är varmvattenberedarenC Caan skrev: