I Ironside skrev:
Logiskt? Jag tänker främst på 3 faktorer här, 1. det är inte omöjligt att råka spruta vatten på taket, särskilt inte om man har barn,.
Ofta har man ju även spottar i taket, nu går dessa inte på 230v men åtminstone i hallen hos mig sitter traffon satt precis bredvid hålet så jag försöker förklara för mina barn att duscha lampor är en riktigt kass ide om man vill ha ett långt liv, och kunna äta godis även nästa helg.

• Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
I
T TypRätt skrev:
Ofta har man ju även spottar i taket, nu går dessa inte på 230v men åtminstone i hallen hos mig sitter traffon satt precis bredvid hålet så jag försöker förklara för mina barn att duscha lampor är en riktigt kass ide om man vill ha ett långt liv, och kunna äta godis även nästa helg.
Haha sant, vi har 230v även om vi nu satt LED men vill minnas att det iallafall står IP44. Sen handlar det väll egentligen främst om olyckshändelser, vanligen duschar man inte taket även om man är barn :)

Okej! Såhär ser det ut, kan ni bedöma vad det är utefter bilderna? Prickarna sitter rakt ovanför handfatet och är ca 5 mm stora. Går inte att skrapa bort med nageln.
De syns bara när lampan till handfatet är tänd, dvs med direktljus mot prickarna.

• Vit vägg och kakel, skugga, inomhus, minimalistisk, hörn av rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg eller tak med ojämn yta och små prickar, troligtvis målad i ljus färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Trodde du släppt detta pga fixar gubben sa bara estetiskt.

Måla om taket. Tar 30 min.

Lägg den tid på tak än på BH som diskuterar om tak ska ha zon 1 klassning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.