Krilleman
Jodå Anders, man kan göra egen rostbiff, egen sprit/öl/vin (svårare med whiskyn dock) och baka fina bakverk är inte heller raketforskning. Det handlar om prioriteringar, det mesta av allt detta sköter sig självt mer eller mindre om man planerar.

Och jo, det finns fortfarande tid att avnjuta detta hantverk i lugn och ro i den stora lummiga trädgården. Med fågelkvitter och grönska som närmsta granne på sommarhalvåret. (y)
 
Redigerat:
Det roliga är att de som gör mest själva är inte ni lantisar utan det är alla hipsters i städerna :p
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Handlar inte hela hipstergrejen litegrann om att bo mitt i smeten och låtsas bo nån idyllisk landsbyggd från 1900talets början?
 
  • Gilla
Storstadsbo och 1 till
  • Laddar…
Är väl den där lumbersexual grejen det, en subkultur till hipsterism. Sorligt hursomhelst från början till slut.
 
osiris skrev:
Du har börjat med hand lettering [länk]
Och de betalar tydligen 250 kr/h för att skriva fint med penna.

Tänk om man vetat det under alla välskrivningslektionerna i småskolan. När du är vuxen kommer folk att betala dyrt för att få göra det du just nu är tvingad till att göra.
 
Hum jag lärde mig själv skriva lite finare gratis. Jag är vänsterhänt och har dålig skrivform, får kramp typ omedelbart. Tyckte det borde bli dags att göra något åt det då det påverkar jobbet då man gör anteckningar i möten osv. Istället för att lära bort dåliga vanor på vänsterhanden lärde jag mig själv skriva högerhänt.

Det krävde bara en penna, anteckningsblock och tid. Nu har jag fin handstil och får inte kramp.
 
  • Gilla
kallun och 2 till
  • Laddar…
... när saker är automatiskt gott, för att det är dyrt.
 
...du står på Espresso House och tjejen framför i kön frågar "om man tar en chai-latte och gör den dirty, har den mer koffein än en vanlig latte?"
 
  • Gilla
Storstadsbo
  • Laddar…
När en kaffe har sexhundra olika namn och ej serveras med en kanelbulle längre
 
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Skulle inte druckit den där cocktailen vid halv 12 på en vardag. Fortfarande lite lätt bakis
 
Det är för att du bor för centralt, och har för kort cykeltur till jobbet.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Du måste ha druckit betydligt mer än en då? :)
 
Det är alltid sista drinken man borde skippat
 
... Busschaförerna fullständigt skiter i att det ligger en cyklist till höger om dem när de ska höger så att man tvingas tvärnita för att inte blir överkörd (Cykla ifatt honom och kallade honom både det ena och det andra)
 
.. när folk faktiskt kör ganska bra och respekterar när man doppar in fronten med samtidig blinkers.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.