114 892 läst · 1 059 svar
115k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 762 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 762 inlägg
Jodå Anders, man kan göra egen rostbiff, egen sprit/öl/vin (svårare med whiskyn dock) och baka fina bakverk är inte heller raketforskning. Det handlar om prioriteringar, det mesta av allt detta sköter sig självt mer eller mindre om man planerar.
Och jo, det finns fortfarande tid att avnjuta detta hantverk i lugn och ro i den stora lummiga trädgården. Med fågelkvitter och grönska som närmsta granne på sommarhalvåret.
Och jo, det finns fortfarande tid att avnjuta detta hantverk i lugn och ro i den stora lummiga trädgården. Med fågelkvitter och grönska som närmsta granne på sommarhalvåret.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 494 inlägg
Det roliga är att de som gör mest själva är inte ni lantisar utan det är alla hipsters i städerna
Medlem
· Stockholms Län
· 694 inlägg
Handlar inte hela hipstergrejen litegrann om att bo mitt i smeten och låtsas bo nån idyllisk landsbyggd från 1900talets början?
Hum jag lärde mig själv skriva lite finare gratis. Jag är vänsterhänt och har dålig skrivform, får kramp typ omedelbart. Tyckte det borde bli dags att göra något åt det då det påverkar jobbet då man gör anteckningar i möten osv. Istället för att lära bort dåliga vanor på vänsterhanden lärde jag mig själv skriva högerhänt.
Det krävde bara en penna, anteckningsblock och tid. Nu har jag fin handstil och får inte kramp.
Det krävde bara en penna, anteckningsblock och tid. Nu har jag fin handstil och får inte kramp.
Renoverare
· Stockholm
· 18 494 inlägg
Skulle inte druckit den där cocktailen vid halv 12 på en vardag. Fortfarande lite lätt bakis
Medlem
· Stockholms Län
· 694 inlägg
Det är för att du bor för centralt, och har för kort cykeltur till jobbet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 494 inlägg
Det är alltid sista drinken man borde skippat
Renoverare
· Stockholm
· 18 494 inlägg
... Busschaförerna fullständigt skiter i att det ligger en cyklist till höger om dem när de ska höger så att man tvingas tvärnita för att inte blir överkörd (Cykla ifatt honom och kallade honom både det ena och det andra)