5 523 läst · 30 svar
6k läst
30 svar
DSC PC1616 inkoppling av trådlös fjärr?
hittade gummi plutten i en låda som installatören lämnat hos mig nu
och där i ligger lite små godis.
han har dragit sladdarna genom det hålet som du beskriver så det är inte konstigt att jag inte förstår något ska se om jag får ordning på detta nu.
och där i ligger lite små godis.
han har dragit sladdarna genom det hålet som du beskriver så det är inte konstigt att jag inte förstår något ska se om jag får ordning på detta nu.
så nu är det fixat!!!
fick ändra kabelgenomföringen och plutten hamna på plats och sen blev det tyst.
TACK SÅ JÄTTE MYCKET Casca.
Men varför började den varna när jag försökta koppla in en fjärrkontroll?
testade att koppla in en 868mzh fjärr men tror det skulle vara 433mhz på min rfk5500 har jag fel?
det står 433 på två små ettiketter bakom på panelen.
fick ändra kabelgenomföringen och plutten hamna på plats och sen blev det tyst.
TACK SÅ JÄTTE MYCKET Casca.
Men varför började den varna när jag försökta koppla in en fjärrkontroll?
testade att koppla in en 868mzh fjärr men tror det skulle vara 433mhz på min rfk5500 har jag fel?
det står 433 på två små ettiketter bakom på panelen.
Konstigt att min installatör inte kunde mer och han Jobbar med att installera Larm lite irriterand att folk ska klabba och man ska behöva rätta till efter folk man betalar.
såg innan när jag var och rotade i mitt larmskåp att sabotage brytaren inte var inkopplad
är det någon ide att ha den inkopplad?
Kan jag ha rätt att det ska vara 433mhz på min rfk5500?
Testade med 868mhz och trodde jag pajade larmet då det kom upp sys.sabotage
såg innan när jag var och rotade i mitt larmskåp att sabotage brytaren inte var inkopplad
är det någon ide att ha den inkopplad?
Kan jag ha rätt att det ska vara 433mhz på min rfk5500?
Testade med 868mhz och trodde jag pajade larmet då det kom upp sys.sabotage
http://www.teletec.se/web/9?cid=231&pid=783
http://www.teletec.se/web/9?cid=232&pid=279
Det ser ut som att rfk5500 finns både som 433 och 868MHz så står det 433 på en etikett så verkar det väl troligast att det är den frekvensen som din rfk använder.
http://www.teletec.se/web/9?cid=232&pid=279
Det ser ut som att rfk5500 finns både som 433 och 868MHz så står det 433 på en etikett så verkar det väl troligast att det är den frekvensen som din rfk använder.
Fick fjärren idag på 433mhz och det funkade perfekt
Nu till ett annat problem!
har läst manualen och testat men får inte det till att fungera.
har en knapp på fjärren för hemmaläge.
Men förstår inte hur man lägger upp sektionerna för det.
Har rft5500 led display och slår *1 och bockar av sektionerna jag inte vill ha larmade
och slår sen 95#
Men när jag trycker på hemmaläge på fjärren så larmar den på men inte i hemma läge.
knappen är programerad på
sek (804) sek (61) och knapp 1 på 03
Vad gör jag fel?
Nu till ett annat problem!
har läst manualen och testat men får inte det till att fungera.
har en knapp på fjärren för hemmaläge.
Men förstår inte hur man lägger upp sektionerna för det.
Har rft5500 led display och slår *1 och bockar av sektionerna jag inte vill ha larmade
och slår sen 95#
Men när jag trycker på hemmaläge på fjärren så larmar den på men inte i hemma läge.
knappen är programerad på
sek (804) sek (61) och knapp 1 på 03
Vad gör jag fel?
Du verkar ha kopplat hur du ska binda knapparna på fjärren till de olika funktionerna Frågan är vad har du satt de sektioner som inte ingår i skalskyddet under sekvens 001, 05 är lämpligt, slipper du hålla på och förbikoppla varje gång du vill hemmalarma
Förstår inte riktigt hur du menar.
Gör jag rätt nu
*8 sektor 001 05 #
Är det färdig sen?
Gör jag rätt nu
*8 sektor 001 05 #
Är det färdig sen?
Nej inte riktigt när du knappar in sekvens 001 börjar du på zon 1, ställ önskad funktion, du hittar sektionstyperna i manualen (två siffror) sen hoppar den till zon 2 samma där och om igen ända till sektion 16 innan du kommer tillbaka till föstanivån igen. I mitt tycke det absolut sämsta med DSCs larm, tappar man räkningen på var man är så är det bara att börja om igen
//J
//J
Hur kan du allt?
omöjligt att kunna lära sig sakerna via manualen har suttit nu och försöker förstå men allt är så oständigt.
Går det att få att larmet tutar till eller blixtlampan blinkar till när man larmar på?
Har en fjärr men man vet ju inte om larmet är aktiverat.
omöjligt att kunna lära sig sakerna via manualen har suttit nu och försöker förstå men allt är så oständigt.
Går det att få att larmet tutar till eller blixtlampan blinkar till när man larmar på?
Har en fjärr men man vet ju inte om larmet är aktiverat.
Gräsmannen, en del i jobbet, läst manualen ett antal gånger, efter ett tag fastnar en del. Så det är bara att lägga programmeringsmanualen på sängbordet och läsa varje kväll ;-)
Men du kan utan bekymmer få sirenen att tuta till en gång för tillkoppling och två vid frånkopplig. Se sekvens 014.
Har du kopplat din blixtlampan till en PGM-utgång eller parallellt med sirenen? Om den ligger över PGM så har du lite olika möjligheter men jag antar att du vill att den ska blinka när larm utlösts och det går inte att få den att ge den två olika funktioner, kanske om du lägger den parallellt över två PGM-utgångar men det är inget jag provat
//J
Men du kan utan bekymmer få sirenen att tuta till en gång för tillkoppling och två vid frånkopplig. Se sekvens 014.
Har du kopplat din blixtlampan till en PGM-utgång eller parallellt med sirenen? Om den ligger över PGM så har du lite olika möjligheter men jag antar att du vill att den ska blinka när larm utlösts och det går inte att få den att ge den två olika funktioner, kanske om du lägger den parallellt över två PGM-utgångar men det är inget jag provat
//J
Tänkte beställa två ws4939 433mhz fjärr från alarmsystemstore.
Så nu till frågorna
Funkar dem till svensk sålda pc1616?
Vad kan tull och skatt hamna på?
Bättre att köpa här hemma 650kr/st + frakt
Eller
alarmsystemstore 655kr totalt med frakt + tull/skatt.
Så nu till frågorna
Funkar dem till svensk sålda pc1616?
Vad kan tull och skatt hamna på?
Bättre att köpa här hemma 650kr/st + frakt
Eller
alarmsystemstore 655kr totalt med frakt + tull/skatt.
Det beror på om din radiomottagare (RFK5500 var det va?) är köpt i USA också. Är den det så är det inga problem - annars kommer det inte att funka.
Men du betalar 655 + moms + 2-3% tull + avgift, dvs. c:a 950 kr
EDIT: Det är nog inte tull på frakten... Kolla på tullverket.se det finns en bra kalkylator där ngnstans
Men du betalar 655 + moms + 2-3% tull + avgift, dvs. c:a 950 kr
EDIT: Det är nog inte tull på frakten... Kolla på tullverket.se det finns en bra kalkylator där ngnstans
Redigerat:
Hur kommer det sig att det inte fungerar?
Det är väl 433mhz?
Det är väl 433mhz?