Hej!

Har precis köpt mig en trådlös fjärrkontroll (WS4939) till mitt PC1616 larm.
Larmet är programmerat utav mig och fungerar suveränt.

Jag läste mig till att man skulle använda menyn 804 och sedan välja en sektion, jag tog 41 eftersom det var min första fjärr.
Efter att jag lagt in fjärren så får jag ett fel i displayen, och trycker *2 för att se: "Gen Sys Tmpr". Tar jag ut fjärren ur systemet så får jag ett annat fel.
Fjärren fungerar när jag har den inkopplad. Men jag har detta felmeddelande. Samt att det piper konstigt när jag larmar på. Någon som vet vad det är för fel? Fjärren är helt ny.

Mvh Patrik

Hej!

Har läst den redan.. men den hjälpte mig inte. Där pratar han om nån jumper som sitter på kortet. Men jag har bara en liten fjärr. På den finns inget sånt.

Mvh Patrik

Är där batteri i fjärren? Är det rätt frekvens (433 eller 868)? Systemsabotage tyder på att centralapparaten inte "hittar" fjärrkontrollen.

Såg nu att det var en 4939, då är det en 499MHz....är resten det?

E nog trött...! Ska va 433MHz....sorry

om du har en rfk knappsats har du satt i gummitutten i hålet snett ner till höger på den delen du monterat på väggen?

Det ska vara 433. Jag tittade bakom knappsatsen innan jag köpte fjärren. Fick tipps om att det stod där. Det ända som jag har trådlöst är fjärren. Det är det första trådlösa tillbehöret.
Det är batteri i fjärren. Har mätt upp båda till 3V. Dom är helt nya. Det fungerar att trycka på fjärren. Den har kontakt med knappsatsen.

Gummitutten?
Jag har en hållare som är skruvad i väggen, som man sedan klickar i knappsatsen. Är det den hållaren du menar?

Mvh Patrik

Fasen du är ju helt sjuk Koffe A! Tack som sjutton!

Det var klart det var den. Det fanns ju ingen där! Nu är det löst och knappsatsen fungerar klockrent. Hur sjutton skulle man göra utan alla som hjälper en amatör!

Tack!

Kul man kunde hjälpa till :)

vad är det för gummitutt ni pratar om?

Mvh

På alla radiomottagare sitter det en gummidutt ungefär en cm i diameter som måste trycka på en etsning på kretskortet annat får man systemsabotage, kan inte programmeras bort som på en vanlig knappsats.

finns det ingen bild?
har rft5500

Det runda hålet till höger, däri sätter du den medföljande gummidutten

Namnlös.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

hittar ingen gummidutt!?
Har letat och letat
det är inte en rund plastplutt som sitter på mitten av vänster sidan?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.