Vi har problem med att det droppar i ena skarven under handfatet. Tog isär för att se vilken typ av packning jag behöver skaffa. Ser då att den som droppar är tillknycklad så den måste naturligtvis bytas.
Men ska det verkligen vara en platt gummipackning här? Röret som kommer ur väggen ser ut att vara koniskt. Borde det inte vara en flat yta att pressa packningen mot?
 
  • Två metallrör sticker ut ur en vägg, avslutade med gängade kopplingar, mot en mörk hylla och vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en utpressad tub av tandkräm ovanför badrumskommod, med synlig tandkrämrest.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller två skadade svarta tätningar eller ringar mot en suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Krilleman
Du behöver köpa två stycken Vatette planadaptrar innan du drar åt dina flexislangar igen.

Lekande mutter med packning skall ALDRIG dras på klämringändar.
För det ser ut som du har vatette-kopplingar.

Planadaptern gör så packningen tätar mot slät ansats.
https://www.bauhaus.se/planadapter-vatette-dy15
För visst är det 15mm ändar?!

Drar man dessa flexislangar direkt på klämringsända så blir det inte bra, precis som du redan upptäckt den hårda vägen.

Ett enkelt gyllene färgat band med en svart rand, troligen en röranslutning eller tätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Jag har nämnt det många gånger...
https://www.byggahus.se/forum/threads/tillfaelligt-plugga-roer-till-blandare.481140/post-5124256

Fyra olika typer av rörkopplingar visas ovanpå träbakgrund. Beskrivning av varje koppling med instruktioner inkluderas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Florre och 2 till
  • Laddar…
Tack, då stämde mina misstankar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.