Tackar för er som tänker på detta/oss.

G
Till dig som träffade dessa figurer på bygghandeln.
Hoppas inte Dex Eriksson körde för han har inget körkort.
Hans senaste dom avser olovlig körning.....

Ja känner ingen av dem, men de brukar ha hoddies med GBE tryckt på ryggen, kan iofs vara reklam

De kanske snart flyttar byggandet till en alternativt firma. Typ Gävle Bygg Elajt.

• Gilla
Helene67
  • Laddar…
G
Om man söker på Merinfo kan man konstatera att en konkursansökan är inlämnad
för Gävle Byggelite.

Grattis till en lång o framgångsrik karriär i byggbranschen.
Vad ska ni heta nästa gång....

Ruffel och Bygg AB
Rakt i Lomman Bygg
Fler namnförslag mottages gärna

Så är det....

Det verkar finnas ett stort hål i lagen här som tillåter en firma att konkurssa och börja om under nytt namn.

• Gilla
Helene67 och 1 till
  • Laddar…
Ja stora hål i lagen...MEN finns ingen tro att de skulle göra karriär överhuvudtaget,de blir inte långlivade på marknaden när de inte är minsta seriösa,inte tar minsta ansvar och därför är just såna här reportage och varningar viktiga för fler inte ska drabbas av sånt här folk.Jag har verkligen inte haft tanken på att se de smutsar ner yrkeskategorien,företagen som ägnar åt samma yrken,som är bra,däremot har jag sett att de bara ställer till det för sig själv efter att ställt till det för mig/oss(fler drabbade).Heder åt alla seriösa företagare.

Jo de verkar ju vara pajasar från början till slut. Men de ställer väl inte till det så värst för sig själva? De kursar men har väl inga stora tillgångar så det slutar väl där. De drar ett streck och kan börja om.

• Gilla
Helene67
  • Laddar…
Man får tro och hoppas det drabbar dem till slut,det de själv ställer till med för andra..En dag tar det ju stop i kunna hålla på...De är ju ändå "personligt ansvariga" för vad de gör i ett HB och därmed även efter ev konkurs.Eventuella skulder hamnar på de personligen.

Redigerat:
G
Jag vet vad företagaren är för person, det är en lallare!

T
H Helene67 skrev:
Man får tro och hoppas det drabbar dem till slut,det de själv ställer till med för andra..En dag tar det ju stop i kunna hålla på...De är ju ändå "personligt ansvariga" för vad de gör i ett HB och därmed även efter ev konkurs.Eventuella skulder hamnar på de personligen.
Gammal tråd men. Är helt säker på att dom har jobbat drogpåverkade också. Behöver inte ha gjort det hos dig men har mött dom märkbart påverkade i butik med arbetskläder på i firmabil. Hoppas du fick ett nytt badrum till slut!

Den där Dex Eriksson har startat nytt företag vid namn BTB tak och bygg AB.
Har flera domar på sig.
Och tillsammans med en annan man som också är dömd för en massa.

Jag kan bli sjukt besatt av olika trådar på Byggahus, denna är en av dom, finns det ingen uppdatering som någon kan dela? Fattar inte att jag missat denna som gammal medlem? Värsta novellen ju……

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.