111 798 läst · 478 svar
112k läst
478 svar
Dragit ner många grader men ändå dyrt
Blev en miss med , skulle vara 35,945 Kw el 35945 W så det tar inte så stor plats, men nu har jag rättat till det. Men jag skulle kunna en relativt stor anläggning om jag hade velat har 6 H som jag skulle kunna bygga på. Men kommer inte att göra det
Jäklar. Är allt takmonterat eller har du på mark också?T TWX skrev:
Jag ska få upp paneler om 10-15 veckor men jag får bara plats med 14 paneler på taket. Jag funderar på att sätta upp på marken också. Jag har en hopplös sluttande tomt som inte går att använda till annat än att reta sig på, dessutom i söderläge, och då kan jag öka ut rejält.
Du såg att jag ändrade på installerad W, men jag har 91 st. x 395 = 35945 W på taket och skall sätta upp 19 st. till så jag kommer till 43 450 W.G Guzzen1 skrev:Jäklar. Är allt takmonterat eller har du på mark också?
Jag ska få upp paneler om 10-15 veckor men jag får bara plats med 14 paneler på taket. Jag funderar på att sätta upp på marken också. Jag har en hopplös sluttande tomt som inte går att använda till annat än att reta sig på, dessutom i söderläge, och då kan jag öka ut rejält.
Men på marken för det är billigare montering och underhåll
Den fasta kostnaden (abonnemanget) sjunker ju med färre kWh.S Strontus skrev:
Det som ökar katastrofalt mycket är ju överföringsavgiften med färre kWh. Från 26,45 öre till 75 öre per kWh. Snacka om fel incitament för att kunder skall dra ner sin förbrukning. Men alla dessa företags snack om att man skall dra ner sin förbrukning är ju bara spel för galleriet. Dom vill inte bli av med de intäkter en hög förbrukning ger. När det ändå blir så då gör dom tvärtemot det dom själva spyr ur sig...
Kulorna måste ju in på något sätt...se på Post-Nord t.ex. som får allt färre brev att dela ut...portot måste höjas och höjas...G Guzzen1 skrev:
E Ensam_mamma_fixar skrev:
Tyvärr fakta om resultatet av en totalt intelligens befriad sosse regering…G Guzzen1 skrev:Tyvärr ligger du nära sanningen Vi kommer att bli ett u-land helt enligt politikernas och marknadens önskan. Då kan Sverige bli ännu mera miljadärstätt och få en allt större del av skattekakan och folket blir slavar på heltid. Dit är det inte långt
nu. Undrar när talgdanken går upp för folk och dom inser att dom är blåsta och kräver förändring.
Det sista var väl mera en dröm. Suck.
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 322 inlägg
Det ska komma från en särskrivande högertomte, har du gått i flumskola?O olm58 skrev:
"Intelligensbefriad sosseregering" heter det. Faktiskt.
(Energiöverenskommelsen som skälls för att vara ett verk av sossarna, var en flerpartiuppgörelse som bl a moderaterna också stod bakom.)
Gemene man verkar sakna både förstånd kurage, så skulle det införas så kommer det hända exakt noll och ingenting.F fribygg skrev:
Se senaste valet! 5,1% röstade på miljöpartiet trots att det redan då varnades för enorma elräkningar pga just deras politik.
Vart är alla protester mot elpriserna? Folk går hemma och fryser i sina hus och funderar om dom har råd med elräkningen om dom inte kallställer fler rum.
Det är inga fackeltåg och inga lynchade politiker, skulle det börjas pryglas politiker på stadens torg så hade samhället sett lite annorlunda ut.
En stor del av dessa var ju stödröster från S som visste att makten inte skulle kunna håvas hem utan att dessa fanns kvar i riksdagen. Makten är ju förblindande. De övriga som är kvar när stödrösterna är borträknade är människor som inte lider så mycket av av höga elräkningar. Antingen betalar man dom inte på egen hand med medel som man själv får slita ihop utan man går på bidrag och allmosor...eller så har man så höga inkomster att man inte blir drabbad. T.ex. större delen av journalistkåren på SVT.L Lutte skrev:
Vi ska vara glada och tacksamma att vi lever i en demokrati där vi kan välja vem som ska styra landet och människor inte pryglas på städernas torg.L Lutte skrev:
Vill vi ha ändring på politiken får vi se till att kryssa politiker som vill och kan genomföra en förändring, att hota med lynchning är helt fel väg att gå.
Stackars fakta förnekande sosse, lider med dig !!!SågspånPappspikEternit skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 322 inlägg
Medlem
· Halland
· 4 219 inlägg