Huset byggt 1950 måste nu dräneras om. Vill gärna ha tips på vilken firma som kan göra detta på ett bra sätt till ett bra pris! Vi har fått offert från Gisslens på 150 000 kr, tyckte det var väldigt mycket, så nu letar vi vidare.
Mvh
Anna Hultin

Inga svar i den här tråden så jag hoppas att en uppning kan göra susen.
Vi måste dränera huset i Göteborg och hoppas få kontakt med en bra firma.
Har ni några tips.

Mvh,
Lars

• Gilla
Lars Lun
  • Laddar…
Det finns flera bra Dränfirmor . Tex GE-AB ,Teddes , Solberga Schakt mm Sen beror det på vad du vill ha gjort,,,, www.ge-ab .se ,,,teddes .se ,,,solbergaschakt.se

Tänk bara på vad som ingår hos de olika firmorna, det som kan skilja är tex, bortforsling av matreal, evt sten, hur mycket återställningsarbete som ingår. Om du har tjära på fasaden så skrapar somliga bara bort 30-40% av den, andra blästrar hela fasaden.

solbergarn skrev:
Det finns flera bra Dränfirmor . Tex GE-AB ,Teddes , Solberga Schakt mm Sen beror det på vad du vill ha gjort,,,, www.ge-ab .se ,,,teddes .se ,,,solbergaschakt.se
Hej, frågan är aktuell för mig också (eller snarare blir till vintern) har någon något mer att säga något mer om dessa eller andra firmor? Jag såg t ex att solbergaschakts site var "not found" nu när jag prövade.

Det verkar som ingen vill tala ut om sina erfarenheter med dränering i göteborgsregionen trots att hundratals om inte tusentals hus dräneras om av firmorna. Jag håller på att jämföra offerter från olika entreprenörer.
Än så länge bara en som lämnat ett fast pris på hela jobbet, andra talar bara om löpmeterspris.

Nej, jag är naturligtvis också intresserad. Vad ligger de priser du har fått?

Priserna verkar variera rejält beroende på typ av material, grunden som skall grävas och vem som gör jobbet.
Jag återkommer med slutliga priset men än så länge pendlar löpmeterpriset mellan 1600 och 3200. Vet inte om jag är för snål men min komfortnivå känns ligga runt 1250 per meter efter alla avdrag.

Testa den här killen. Han dränerar och är duktig, ingenaning vad priserna ligger på, men som sagt du får ett riktigt bra resultat.

http://www.mjallservice.se/

Förutsättningar: ungefär 1.80m djup, nya rör, ny dagvattenbrunn och 20m till tomtgränsen, totalt dräneras/isoleras med ***drän 42m runt huset.
Hade 10 firmor som svarade, 6 som tittade på jobbet, 5 som skickade offerter.
Priserna efter ROT-avdrag pendlar mellan 1600 och 2200 inkl. material. Har ringt till referenser, kollat upp om firman har ansvarsförsäkring, betalningsvillkor och tider när de kan utföra jobbet.
Nu har jag 2 offerter kvar att välja bland, här är det endast tiden som kommer att avgöra.
Återkommer med synpunkter om en månad när projektet avslutas.

max2009 skrev:
Priserna efter ROT-avdrag pendlar mellan 1600 och 2200 inkl. material. Har ringt till referenser, kollat upp om firman har ansvarsförsäkring, betalningsvillkor och tider när de kan utföra jobbet.
Vad är priserna i för enheter? Kronor per meter? Alltså mellan 67t-kr och 92t-kr totalt. För de är inte totalpris i tusental hoppas jag... :)

My bad, hade ursprungligen skrivit kr/löpmeter men det försvann sen :)
Jo, det är kr/lpm som blivit bästa enhet för att jämfra alla offert för mig.

Redigerat:
Vilka 2 firmor står det mellan??
Var Teddes nån som du frågade hos?

Nej. Teddes verkar ta bilder och dokumentera, undrar vilken material de använder. Varför inte be om en lista av referenser och slumpmässigt ringa och fråga?

Teddes kör med Isodrän

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.