Det verkar som Isodrän har börjat med certifiering av entreprenörer, ISOCERT.
Ett annat företag som hade sånt är Fuktspärrteknik. Det var så att entreprenörer som jag kontaktade och som hade Optidrain som isoleringsmaterial erbjuder fotografering och dokumentering av hela processen. Det var lite annat också som gjorde att offertpriset blev 20% dyrare än billigaste offerten. Självklart hade jag valt det om inte budgetten var begränsad.
 
Redigerat:
Hej.

jag är också väldigt intresserad av företag som utför dränering i gbg-trakten.

Max, vilka företag väljer du mellan?
 
Hej,

Jag håller precis på att samla in offerter för dränering av vår villa.

Är det någon som gjort en dränering nyligt och kan rekommendera en entreprenör?

eller är det någon som kommit lite längre i upphandlingen och vill dela med sig av sina upptäckter?

Tacksam för hjälp.
 
Jag kan inte rekommendera någon än eftersom vi börjar gräva om 2 veckor. Det var 2 dränerare som kunde i oktober/november. GEAB var jag i kontakt med, fick en bra offert men inte bättre än vad jag hade redan.
Firmorna hittade jag från brabyggare.se, de hörde av sig själva.
 
MAX:
Får man fråga vilka du står och väljer emellan ?
Du nämner Geab men de kunde inte så vilka är det som är kvar?
Är det så att man inte vågar "hänga ut" firmorna innan man fått jobbet gjort?
Vad fick du för löpmeter pris?
 
Hej!

Vi ska också till att dränera. Är det någon som har erfarenhet av Agerbloms Entreprenad i Öjersjö/Partille?
 
Kan Rekomendera Teddes Gräv.
Bra och snabba, kanske inte billgast men kvaliten kanske är viktigast...
 
Det blir ungefär 1700kr/löpmetern om inget oförutsedd dyker upp. Just nu har vi kommit halvvägs, hela tomten ser som krigsfält ut.
Vad gäller Optidrain(Fuktspärrteknik) hade jag jämfört priserna mellan GEAB och DTC. Såg att även Hornbach säljer samma material.
Vi kommer nu isolera med Pordrän.
OBS! Se till att fråga om extra arbete som plötsligt kan dyka upp, t.ex. lagning av puts, täta sprickor eller gjuta klack. I vårt fall kommer gjutning av lutning på klacken kosta extra, hoppas det blir inte mer än 10 timmar.
 
Hej!
Hur har det gått för er? Ni som dränerat i Göteborg - är ni nöjda? Kan ni rekommendera någon?

//Tussen
 
www.wiab.nu kan jag varmt rekommendera.
Använder Pordrän, vilket de tidigare hade den svenska tillverkningen av.
 
Tussilago skrev:
Hej!
Hur har det gått för er? Ni som dränerat i Göteborg - är ni nöjda? Kan ni rekommendera någon?

//Tussen
Hej, Teddes åkte härifrån igår. Jag är mkt nöjd så långt. De vet helt klart vad de gör, frågar om det är något, har återställt bra; fixat lutning bort från huset osv. Har grävt tillräckligt djupt osv. De behövde 6 dagar för 120 m2 hus (kommer inte ihåg löpmeter).
 
Vad fick du ge för detta??
 
130000 med dubbel isodrän och max ROT. Om jag inte missminner mig, jag vill inte svära på siffran men det var i den häraden. Jag har inte pappren här, det var därför jag inte skrev någon siffra i förra mailet.
 
Dräneringen verkar funka men sättningar i lerjorden har skapat lite problem med dagvattenledningen. Grävaren är här nu och håller på att åtgärda det på garantin.
 
lars_stefan_axelsson skrev:
130000 med dubbel isodrän och max ROT. Om jag inte missminner mig, jag vill inte svära på siffran men det var i den häraden. Jag har inte pappren här, det var därför jag inte skrev någon siffra i förra mailet.
Låt oss för enkelhetens skull anta att ditt hus på 120 m2 har sidorna 12*10m då blir det 44 löpmeter och du betalade 130000 det är nästan 3000 kr/lpm är inte det ganska svettigt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.