Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
På Malmbergs MD-350 anges bara kopplingsdosa eller 20cm till brännbart material. Står inget om djupet på dosan.KnockOnWood skrev:
Fast 20cm till brännbart, är det verkligen uppåt/bakåt?
Är ju inte många som kan ha så mycket utrymme ovanför en lampa.
Jag har tänt mina spottar i helgen och jag är nöjd med ljuset av dom, kan försöka fixa en bild ikväll om jag kommer ihåg.
//Niklas
Är ju inte många som kan ha så mycket utrymme ovanför en lampa.
Jag har tänt mina spottar i helgen och jag är nöjd med ljuset av dom, kan försöka fixa en bild ikväll om jag kommer ihåg.
//Niklas
Skrev till elbutiken för att få en offert på dessa spottar. Då sa dom att dom inte rekommenderade Malmbergs utan att det finns bättre spottar. Frågade vilka och fick 3 olika Xerolight förslag. Frågade varför dom var bättre och fick följande svar:
"Kvalitén på produkten i form av känslan på hur den är gjord. Sen så till den tekniska känslan att ljusfärgen är bättre och mer som en halogen på Xerolight plus att du får mer ljus ifrån dem"
Vad tror ni om elbutikens utlåtande om Xerolight jämfört med Malmbergs?
"Kvalitén på produkten i form av känslan på hur den är gjord. Sen så till den tekniska känslan att ljusfärgen är bättre och mer som en halogen på Xerolight plus att du får mer ljus ifrån dem"
Vad tror ni om elbutikens utlåtande om Xerolight jämfört med Malmbergs?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 891 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 891 inlägg
Jag har några xeroligt (mindre än de du ska ha tror jag, min sitter under köksskåp) och jag är nöjd med dessa. Dock har jag läst i någon annan tråd att Xerolight drivs av släktingar till de som driver elbutik.se, så även om deras svar kan vara korrekt finns det väl en risk för en viss bias.Anna1984 skrev:
/U
Xerolight är säkert bra, men man blir lite misstänksam över elbutik.se svar. Man behöver bara Googla lite för att se kopplingen mellan bolagen.
Här är tråden ullberg pratar om.
http://www.byggahus.se/forum/belysning/222366-tips-pa-downlights-dosa-3.html#post1905688
Här är tråden ullberg pratar om.
http://www.byggahus.se/forum/belysning/222366-tips-pa-downlights-dosa-3.html#post1905688
MB77 skrev:
Jag misstänkte att deras svar var vinklade. Normalt sett när man ber om offert på en produkt brukar butikerna inte börja med att säga...det finns betydligt bättre spottar... Speciellt inte när dom man beställer är av ett erkänt bra märke. Malmbergs är ju kända och gör inga skitgrejer vad jag vet.ullberg skrev:
Anande ugglor i mossen redan från början
Läste det de stod om dem tidigare. Verkar som att de varje gång avråder från Malmbergs och föreslår Xerolight. Känns som att dom borde sluta sälja Malmbergs då och bara vara återförsäljare av Xerolight. Det skulle kännas mer ärligt.