P pipen84 skrev:
Felmonterad, suttit där sen det var nytt 2006.

Värt att försöka med skruv gissar jag
Vad fanns på väggen innan? Det satt inte möjligen mellanlägg mellan dosan och väggskivan?

Kan du få ut dosan (eller flytta den i sidled en bit) så kan du ju sticka in pinnar bakom du kan skruva fast ramen i.

P pipen84 skrev:
Eftersom jag varit inne i väggen så vet att den enbart sitter med lim på en träbit som är fastskruvad från rummet på andra sidan väggen. Och detta lim verkar nu ha släppt.
Är det dosan som lossnat från träbiten eller träbiten som lossnat från väggen?
Är dosan lös från träbiten så kan det möjligen gå att lossa brytaren, hålla in dosan i väggen och komma åt att lägga nytt lim på träbiten och limma tillbaka dosan i rätt läge. Troligen har man använt smältlim.

P pipen84 skrev:
Förslag på hur jag gör det utan att riva i väggen? :)
ROT-dosor är till för just det, att inte behöva riva i väggen.
Du borde annars kunna lägga in en träbit på varje sida och skruva i, precis som ROT-dosans klämmvingar.

Eller som redan sagts, gipsskuv i befintlig strömbrytares 4 hörnhål.
Väggmonterad elektrisk strömbrytare utan kåpa, synliga skruvar och installationshål, på en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
vad har du på andra sidan väggen ?
Gipsskruv i hörnorna kommer ju garanterat inte fungera

tommib
Problemet med ROT-dosor är att de kräver mindre hål än normala apparatdosor pga hur de fästs. Jag har inte sett en ROT-dosa som passar i ett hål gjort för en vanlig apparatdosa.

Fotografen Fotografen skrev:
Är det dosan som lossnat från träbiten eller träbiten som lossnat från väggen?
Är dosan lös från träbiten så kan det möjligen gå att lossa brytaren, hålla in dosan i väggen och komma åt att lägga nytt lim på träbiten och limma tillbaka dosan i rätt läge. Troligen har man använt smältlim.
Är det inte enklare att borra ett 10mm hål i botten av dosan och klämma in lim genom hålet?

Åk o köp nån form av lim på tub (polymer) och limma mellan gipset och dosan. Se till så de kommer ut lim bakom gipset med sen kommer den ingenstans

• Gilla
tommib
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Är det inte enklare att borra ett 10mm hål i botten av dosan och klämma in lim genom hålet?
Faller formellt på att dosan inte får ha sådana hål...sen vet vi ju inte om dosan bottnar i väggen.

Fotografen Fotografen skrev:
Faller formellt på att dosan inte får ha sådana hål...sen vet vi ju inte om dosan bottnar i väggen.
Om den bottnar mot en regel borde det funka, sen kan man väl limma fast en plastbit i botten på dosan om man nu skulle vara orolig för att ha ett hål i den (jag skulle inte vara det...).

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.