Nissens
L lbgu skrev:
En annan möjlighet är ju att de blivit bortkopplade av någon anledning.
Ja, de kan ju vara sönderfrusna eller nåt. Rören eller radiatorerna…
 
Excel
L lbgu skrev:
Enligt TS har ju två olika rörmokare sagt att de inte är inkopplade så det får man väl förutsätta att de inte är. Eller ska hon ta in en tredje för ytterligare kontroll?

Edit: Var tydligen 2a på denna.
Ja två rörisar har varit där, vad jag kan förstå saknas rör upp till andra våningen. Även om rören är kapade så borde de avkapade rören till ovanvåningen hittas.

Så länge inte röris kan bekräfta att rören är kapade så skulle jag inte utgå från det.

Vem monterar vattenburet, drar rör och struntar i att koppla in? Helt ologiskt.
Ser också någon som försökt lossa kopplingarna med polygrip på fotot….
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle lätta på nån koppling o se om det kommer nåt vatten, efter att jag fyllt systemet på vatten.
 
Vi får väl anta att TS inte kan göra något själv, annars hade det väl hänt redan.
En situation där en hel vånings element inte är anslutna är betydligt mindre sannolikt än att två rörisar har fel.
 
  • Gilla
Excel och 1 till
  • Laddar…
Excel
T Thomas_Blekinge skrev:
Vi får väl anta att TS inte kan göra något själv, annars hade det väl hänt redan.
En situation där en hel vånings element inte är anslutna är betydligt mindre sannolikt än att två rörisar har fel.
Ja de drog säkert som en avlöning när de insåg att de inte kunde fakturera något material….
 
Excel Excel skrev:
Ja två rörisar har varit där, vad jag kan förstå saknas rör upp till andra våningen. Även om rören är kapade så borde de avkapade rören till ovanvåningen hittas.

Så länge inte röris kan bekräfta att rören är kapade så skulle jag inte utgå från det.

Vem monterar vattenburet, drar rör och struntar i att koppla in? Helt ologiskt.
Ser också någon som försökt lossa kopplingarna med polygrip på fotot….
Det kan ju faktiskt vara kapade rör som gjort att rörisarna insett att det inte finns något vatten fram.
 
H HenrikHuslöse skrev:
Det kan ju faktiskt vara kapade rör som gjort att rörisarna insett att det inte finns något vatten fram.
Men dom är inkapabla att kommunicera informationen??
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.