Jäjä, det finns barn som inte kan hålla ett allvarligt hot om långtgående ekonomiska straff i huvudet vid varje tillfälle. Detta oavsett om "7 åring med humör" ska läsas mellan raderna som barn som kvalificerar för diagnos eller ej.T TypRätt skrev:Eller bara förklara att om dörren flyger i TVn så blir det inte något mer TV tittande fören veckopengen räcker till att köpa en ny. Det samma gäller dörren, går glaset får han och hans kompisar ha pappa skitandes i vardagsrummet när de kollar på TV. Tror båda alternativen skulle locka min son till att ta de jäkligt lugnt med dörren i alla fall.![]()
Frågan var om tips på dörrstopp så att risken för TV och glasdörr helt kan elimineras.
Mjao menD Dilato skrev:
1) det vet inte en 7åring de har inte börjat med SO än så någon FN konvention har de inte plöjt igenom.
2) det är ju bara tomma hot, skulle inte ha mer lust att sitta med trasig dörr an vad han skulle tycka om det, antagligen så skulle jag bry mig mer då jag nästan dagligen behöver stänga dörren efter honom när han sitter på dass.
3) Det var inte meningen att TS tråd skulle handla om mitt användande av hot mot mina barn, så ber om ursäkt för detta.
På det mer allvarliga så tror jag att ett dörrstopp nog skulle riskera att knäcka glaset om det sitter nertill bara. En dörrstängare som gör att dörren inte får upp någon fart är nog det enda som är säkert om det inte är ett laminerat glas i dörren då håller den nog med ett vanligt dörrstopp med.
Klicka här för att svara