tompas11 tompas11 skrev:
När jag ansökte om bolån för att köpa en villa så frågade inte banken om jag var fast anställd och det var ju en himla tur eftersom jag då endast hade ett vikariat. Så kan det gå när banken inte bryr sig om att kontrollera. Jodå jag fick lånet utan besvär.
Vilket år?

mycket av importerad låg moral har jag noterat. sverige är/var ett tillitssamhälle som bara fungerar om man deltar med samhällskontraktet.

• Gilla
mickekarl och 2 till
  • Laddar…
A August.E skrev:
Alla är såklart lika inför lagen, Mona Sahlin och hennes livvakt var i en liknande situation. Men med ett femdubbelt bolån, och avsevärt högre förfalskade inkomst.

Domen? Dagsböter för förfalskade intyg.
Mona, Livvakten och den konstiga föreningen med slagsmål och mordhot.

Jag hoppas att nån av de inblandade skriver hur det verkligen gick till innan de dör.

Dracula Dracula skrev:
mycket av importerad låg moral har jag noterat. sverige är/var ett tillitssamhälle som bara fungerar om man deltar med samhällskontraktet.
Rasistdravel.

På landsbygden pratade man innan om problemen med "y-namnen". Nu är fokus på andra grupper.

Kanske mer handlar om att är man en socioekonomisk svag person så är det ibland lättare att skarva på en ansökan än att bli bostadslös.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.