T TheGame skrev:
kablarna som du visar på bilden är det en armatur så borde dom ju komma från en dosa? från den kan du dra så du gör ett uttag till diskmaskinen. kör bara inte för mycket samtidigt.
lägenhet eller hus? har du lediga platset i centralen kan du ju dra en ny ledning.
nu är detta inget du får göra själv men ja :D
Ja det ska den nog göra. För kabel går uppåt som jag kan se. Men det är ju en kopplingsdosa uppe men då måste jag ta ner kökshylla och fräsa, men jag vet inte om den går till den för jag måsta då ta ner en träskiva som siter där :)
Men jag kan vara försiktig och kolla för jag ser ju hur dom har dragit el förut från elskåpet.
 
B bygges skrev:
Jobbet gjort fredag eftermiddag?
Nej det va ett tag sedan. Kommer inte ihåg när
 
lindevall.094 lindevall.094 skrev:
Precis. Men han menar då att ha bara diskmaskinen på och inget annat för då går säkringen. Jag bor i lägenhet.
Är företaget ens registrerat hos ESV för den här typen av arbete?
 
W Willmanh skrev:
Är företaget ens registrerat hos ESV för den här typen av arbete?
Ja. Har en kompis som jobbar där så dom är registrerat ja.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
lindevall.094 lindevall.094 skrev:
Ja det ska den nog göra. För kabel går uppåt som jag kan se. Men det är ju en kopplingsdosa uppe men då måste jag ta ner kökshylla och fräsa, men jag vet inte om den går till den för jag måsta då ta ner en träskiva som siter där :)
Men jag kan vara försiktig och kolla för jag ser ju hur dom har dragit el förut från elskåpet.
 
  • Betongstruktur, eroderad, skadad, exponerande underliggande lager, potentiell risk för säkerheten.
  • Köksskåp ovan diskbänk, kakelvägg, skymt av kylskåp, inomhusbelysning, modernt, enkla handtag.
lindevall.094 lindevall.094 skrev:
Precis. Men han menar då att ha bara diskmaskinen på och inget annat för då går säkringen. Jag bor i lägenhet.
Ja alltså, fungera kommer det säkert att göra.
Du bor i bostadsrätt?
 
D Dilato skrev:
Ja alltså, fungera kommer det säkert att göra.
Du bor i bostadsrätt?
Hyresrätt. Men jag kan ju om jag märker som ni skriver att dra ledning från skåpet om det är så att det löser ut en propp så kan jag fixa det. Men jag har testa ha dammsugna och kaffebryggare på det funkar hu bra som helst.
 
lindevall.094 lindevall.094 skrev:
Hyresrätt. Men jag kan ju om jag märker som ni skriver att dra ledning från skåpet om det är så att det löser ut en propp så kan jag fixa det. Men jag har testa ha dammsugna och kaffebryggare på det funkar hu bra som helst.
Du har hyresvärdens tillstånd att dra ny el hoppas jag.
 
  • Gilla
lindevall.094
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Ja. Det var svårt att hitta dom på namnet, men på orgnr gick det.
[länk]
Precis.
 
D Dilato skrev:
Du har hyresvärdens tillstånd att dra ny el hoppas jag.
Ja jag kontaktar dom alltid om det är något jag vill ha fixat i bostaden (Y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.