T tergo skrev:
du har ju rca uttag testa dem RCA-kabel | Tre RCA- till tre RCA-hanar | NEDIS | Jula
Har prövat men funkar inte .
Det är väl bara sätta i tv från digital boxen?
Behövs göra inställningar?

K kar013 skrev:
Har prövat men funkar inte .
Behövs göra inställningar?
har du ställt in rätt ingångkälla på teven component skall du välja

K kar013 skrev:
ja

Redigerat:
T tergo skrev:
har du ställt in rätt ingångkälla på teven component skall du välja

ja
Tack då ska jag ändra ingång

K kar013 skrev:
Tack då ska jag ändra ingång
Har satt ingång på kompenent men inget händer.
Ska jag dra ut HDMI kabel?
Hur ska RCA kablarna sitta?
Vid sidan el baksidan på tv?

• RCA-kablar anslutna till AV3-ingången på baksidan av en TV, röd och vit kabel ansluten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • HDMI-kabel ansluten till en TV med lediga RCA-komponentingångar i färgerna rött, blått och grönt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
boxen gul kabel är bild och vit kabel ljud tror inte röd behövs, röd kan oxså ha med ljud att göra
ser inget gult uttag på teven på bilden annars testa något av de andra färgerna

K kar013 skrev:
Har satt ingång på kompenent men inget händer.
Ska jag dra ut HDMI kabel?
Vid sidan el baksidan på tv?
Har du bild? Vad har du för inställning nu på boxens utsignal?

K Kane skrev:
Har du bild? Vad har du för inställning nu på boxens utsignal?
Ingen bild.
Utsignal vet inte va du menar?

K kar013 skrev:
Ingen bild.
Utsignal vet inte va du menar?
Kolla ditt foto i inlägg #18. Under Video utdata måste det vara inställt på den signal du önskar. Förmodligen CVBS om du kör med kompositingången på TV'n.

K kar013 skrev:
prova där som står AV3 och välj AV3 på teven
bild #49

T tergo skrev:
bild #49
T tergo skrev:
boxen gul kabel är bild och vit kabel ljud tror inte röd behövs, röd kan oxså ha med ljud att göra
ser inget gult uttag på teven på bilden annars testa något av de andra färgerna

T tergo skrev:
bild #49
Får bild men inget ljud?

har du ingen granne som använder marksända så du kunde testa boxen så att den inte är problemet

K Kane skrev:
Kolla ditt foto i inlägg #18. Under Video utdata måste det vara inställt på den signal du önskar. Förmodligen CVBS om du kör med kompositingången på TV'n.
Står på CVBS video utdata..men händer inget ändå??

Har inte läst allt så detta kanske har varit uppe?

Har du provat volymjusteringen på fjärren till boxen?

Det låter som jag idiotförklarar dig men jag har faktiskt en gång haft problem på grund av det. Jag visste inte ens om att min boxfjärr hade en volymknapp då jag styr TV-ljudet med hemmabioförstärkarens volym. Box, TV och allt annat har alltid volymen på max ut till förstärkaren.

Tills en dag någon gäst, eller katt, lyckats dra ner volymen på TV-boxen till minimum. Detta fick till följd att ca hälften av kanalerna blev tysta. Den andra halvan påverkades inte alls. Hade något att göra med att kanalerna sände med olika "ljudformat" där bara vissa påverkades av boxens volyminställning. Låter som ett löjligt enkelt fel att hitta men det var det konstigt nog inte.

T tergo skrev:
har du ingen granne som använder marksända så du kunde testa boxen så att den inte är problemet
Ingen jag vet men får kolla runt och testa boxern.

Alfredo Alfredo skrev:
Har inte läst allt så detta kanske har varit uppe?

Har du provat volymjusteringen på fjärren till boxen?

Det låter som jag idiotförklarar dig men jag har faktiskt en gång haft problem på grund av det. Jag visste inte ens om att min boxfjärr hade en volymknapp då jag styr TV-ljudet med hemmabioförstärkarens volym. Box, TV och allt annat har alltid volymen på max ut till förstärkaren.

Tills en dag någon gäst, eller katt, lyckats dra ner volymen på TV-boxen till minimum. Detta fick till följd att ca hälften av kanalerna blev tysta. Den andra halvan påverkades inte alls. Hade något att göra med att kanalerna sände med olika "ljudformat" där bara vissa påverkades av boxens volyminställning. Låter som ett löjligt enkelt fel att hitta men det var det konstigt nog inte.
Kollade detta nu och tyvärr inte det heller
Tack för tipset iaf
Händer inget med volymen när jag trycker på boxern volymen utan reglerar med tv fjärran.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.