Bezt skrev:
Själv skulle jag gå från Boxer till Telia p.g.a. Telia blev billigare samt deras On demand som vore skönt men Boxer gjorde ett erbjudande till mig så jag stannade kvar hos de.
2 år utan kortavgifter och jag har en inspelningsbar Boxer samt att Telia krypteringsavgift var löjeväckande hög (att inte det förbjuds med kortavgifter och liknande övergår mitt förstånd).

Sen om man har 2 boxar från Telia så kan man bara se en kanal i taget så byter man kanal på ena boxern så byts det på den andre också, iaf om man har ADSL fick jag förklarat för mig. Dessutom var Telias box vidrigt långsam att starta upp och drog väldigt mycket i stand by.
krypteringsavgift = kortavgift?

I så fall, hur stor är den?
 
Jan-Å skrev:
Vi har telia digital-tv via ADSL. Fungerar hur bra som helst men vi kommer ändå att säga upp det eftersom tonårssonen som fortfarande bor hemma inte står ut med att det segar ner uppkopplingen, det verkar inte hjälpa att koppla ur modemet heller vad jag förstår.
Spelar han eller är det bara vanlig surfing?
 
TCM skrev:
krypteringsavgift = kortavgift?

I så fall, hur stor är den?
249 kr/halvår, de kallar den krypteringsavgift då de inte kör med kort. 41 kr i månaden tycker jag är hutlöst.
 
Tja, om jag minns rätt betalar jag för mitt Boxer-abonnemang 299:-/halvår för kortet.
Men det har ju inte så stor betydelse att bara se till en enskild kostnad, utan vill du titta på priset måste du slå samman det till en helhet med programpaket.
Nya tjänster framöver bygger mera på att du betalar för funktioner du får tillgång till och inte behöver egna "burkar".
De största skillnaden som jag ser idag med IPTV är att jag kan se många program när det passar mig utan att behöva "komma ihåg" att spela in dem.
 
Ja visst måste man tänka på totalkostnad, räknade på det när jag övervägde och kom fram till detta.
2150 1:a året boxer
3104 boxer andra året
5254 boxer 2 år

2046 1:a året telia
2280 2:a året telia
4326 telia 2 år
348 telia smart
4674 telia totti totti

Så Telia var billigare
 
TCM skrev:
Spelar han eller är det bara vanlig surfing?
Vanlig surfing sysslar jag med och jag har inte märkt nån skillnad alls sen vi fick tv från telia. Sonen spelar CS och WOW vilket enl. honom knappt fungerar q(;^;)p ändå sitter han där timme efter timme :rolleyes:
Det är alltså när man spelar som det märks tydligen, jag kan ladda ner både offroadfilmer och spotifymusik samt kolla hemsidor å sånt utan problem.
 
Jan-Å skrev:
Vanlig surfing sysslar jag med och jag har inte märkt nån skillnad alls sen vi fick tv från telia. Sonen spelar CS och WOW vilket enl. honom knappt fungerar q(;^;)p ändå sitter han där timme efter timme :rolleyes:
Det är alltså när man spelar som det märks tydligen, jag kan ladda ner både offroadfilmer och spotifymusik samt kolla hemsidor å sånt utan problem.
Det låter bra - min son är bara 6, så han får vänta några år om han vill spela online :D
 
För att garantera så bra bild som möjligt så Låser man delar av kapaciteten för TV. Oavsett om den är på eller ej samt att man ändrar ett par andra inställningar för att öka störningstoleransen. Bra för TV men lite mindre bra för extremspelare (för många tror jag att det kvittar lika men kompisen sa .....)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.