6 649 läst · 18 svar
7k läst
18 svar
DeWalt på KRauta - prisvärt eller skräp?
...och jag undrar varför Jula slutade med DeWalt som de har sålt några år...Konsulten skrev:Noterade att Jula säljer en verktygssats från Makita med skruvdragare, måttband, nycklar och diverse annat krafs (detaljstuderade den inte). Såg hur plastigt ut som helst. Så det verkar inte bara vara DeWalt som vill slå sig in på hemmamarknaden med billigare produkter.
Undra varför inte Jula nämns som återförsäljare på Makitas hemsida. :
En annan rätt känd beslags ÅF slutade med DeWalt för att det var för mycket reklamationer, dom gick över till Makita som komplement till Festool.
Den 6227 som jag har, innehåller en plastväxel som håller alldeles utmärkt. Har använt den rätt aktivt under mer än två år. Det som gav upp först var kolen till motorn. Växellådan har inte visat några tecken på att ge upp och den är i plast.
Fast det är klart, skulle jag göra nåt på lågväxeln som nyper ordentligt, då blir det nog kuggkrasch, fast då får jag skylla mig själv då jag gör något den inte är gjord för.
Den 6227 som jag har, innehåller en plastväxel som håller alldeles utmärkt. Har använt den rätt aktivt under mer än två år. Det som gav upp först var kolen till motorn. Växellådan har inte visat några tecken på att ge upp och den är i plast.
Fast det är klart, skulle jag göra nåt på lågväxeln som nyper ordentligt, då blir det nog kuggkrasch, fast då får jag skylla mig själv då jag gör något den inte är gjord för.
K-rauta har även erbjudande på en tigersåg från DeWalt. I den samt i skruvdragaren du nämner sitter en B&D motor, därav priset. Jag hade valt Blå Bosch, Makita eller nåt annat märke i motsvarande kaliber.
Oroa dig inte, den håller.geschwint skrev:En annan rätt känd beslags ÅF slutade med DeWalt för att det var för mycket reklamationer, dom gick över till Makita som komplement till Festool.
Min har fått slita hund med både mutter och franskskruvdragning samt 6X100 mm skruv till bygget. Och där har det varit många tvärnyp utan minsta lilla problem. Ser ut som om jag har en ack som är på väg att trilla av pin nu så få se vad man kan hitta för alternativ till orginal där
Liknande trådar
-
Tips på gersåg - Makita, DeWalt eller Bosch?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
DeWalt 18 V XR skruvdragare - blir inte klok på sortimentet
Dewalt 717XPS - Dåligt varvtal och blixtrar från rotor
Krauta erbjudande - Dewalt Tigersåg.
Vad tror ni om Krautas dewalt-paket?
Verktyg, Maskiner & Fordon