E
Skrivet av: Gäst

...men det kan bli tämligen svårt att sälja huset om och när det blir aktuellt i framtiden...och troligtvis så får säljaren nöja sig med ett betydligt lägre pris för att bli av med huset?

E
Skrivet av: ion

Ärligt. Jag tycker utvecklingen gått i stå. Tänker närmast på köket, fyrkantiga lådor, vad som skiljer är utseendet, inget inovativt över huvud taget. Vad jag erfarit ska ett kök ha max två steg mellan avställningsytorna, det har aktuellt kök, bra. Man ska kunna stå vid arbetsytan och öppna ett överliggande skåp utan att rygga tillbaka, ser dåligt ut att man kan det. Spis, vask, ugn och bänkskiva är en arbetsplats och ska kunna nyttjas utan onödigt spring, då blir matlagning/bakning roligt istället för jobbigt.
Det är väl aldrig bra att byggmaterial utsätts för onormalt mycket fukt, dock måste jag säga var det precis vad mina väggar fick utstå för 35 år sedan, min tanke då var att nu går det åt helvete, men jag har faktiskt inte någon gång haft fuktproblem efter byggets färdigställande, kanske för att Osmos fritt fått verka, vad vet jag.
Jag skulle vilja se energisnåla hus byggda för medelsvensson, med innovativa lösningar, vettiga planlösningar på en yta av ca 140m2 som inte kostade över 2 mille att uppföra.

27000 kWh/år. OK, säg 5000 för att värma utomhuspool, det blir ändå 88 kWh/år o m2. BBR kräver 55... Hur gick det där till?

• Gilla
fredrik1234
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.