381 177 läst · 7 295 svar
381k läst
7,3k svar
Den stora öltråden!
Snart är det helg och jag har redan laddat kylen med dessa tre från Kanada, UK x Göteborg ("collab") och Belgien. Bara druckit den första förr (Radio the mothership) och det är en favorit (4+/5). Fast öl från Northern Monk och Stigbergets brukar ju sällan bli fel och från belgiska Brasserie d'Achouffe kommer en av de bästa julöl jag vet (N'Ice Chouffe) så ska bli spännande att testa även denna.
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Den Monk/Stigbergets smyger jag in på kylning nu!D-bug skrev:Snart är det helg och jag har redan laddat kylen med dessa tre från Kanada, UK x Göteborg ("collab") och Belgien. Bara druckit den första förr (Radio the mothership) och det är en favorit (4+/5). Fast öl från Northern Monk och Stigbergets brukar ju sällan bli fel och från belgiska Brasserie d'Achouffe kommer en av de bästa julöl jag vet (N'Ice Chouffe) så ska bli spännande att testa även denna.
En värdig fredagsöl tror jag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Firar semesterstart nr.2 för sommaren med en slumpmässigt plockad IPA från tillfälligtsortiment-hyllan.
Edit: Inte så bra att beskriva smaker men ”något för platt” är det som dyker upp. Skulle önska lite mer… smak / djup.
Redigerat:
Klassisk långburk efter en heldags snickrande.
Svepte nog halva i första klunken, kände livet komma åter.
Klassiker från förr, gillart, viss plåtsmak men ändå
Nästa blev Stigbergets och Northern Monk collaben.
Humlig och tropiska toner.
Svepte nog halva i första klunken, kände livet komma åter.
Logga in
Skapa konto
Klassiker från förr, gillart, viss plåtsmak men ändå
Nästa blev Stigbergets och Northern Monk collaben.
Logga in
Skapa konto
Humlig och tropiska toner.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 138 inlägg