432 751 läst · 7 946 svar
433k läst
7,9k svar
Den stora öltråden!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Just nu en Eriksberg med en liten rom i ett glas från Mikkeller beer celebration (2016 tror jag)
Måste bara passa på att förmedla en känsla genom en liten story till alla öldrickande vänner därute:
- Jag hade en period där min vän o jag tickade öl som fan. För oinvigda betyder det att man registrerar alla öl man dricker i en app. Även om man bara får ett smakprov så checkar man in den.
Kul som fasen ett tag. Ut på krogen o beställa allt konstigt o checka in, köpa alla nya på bolaget osv. Mitt rekord var nog på MBCC 2019 då jag checkade in 200 öl på två dagar! Men när jag av en slump checkade in nr 2500 på min födelsedag 2023 så bestämde jag att det var den sista. Känslan att dricka öl efter det är suverän, ingen känsla av att jaga nästa incheckning och framförallt så känns det helt ok att dricka helt vanlig starköl o känna sig som den svennebanan man é!
Skål tamigfan på er o njut den öl som ni finner bäst! 🍻
Tänkvärda ord, har loggat +3k..Totte_S skrev:
[bild]
Just nu en Eriksberg med en liten rom i ett glas från Mikkeller beer celebration (2016 tror jag)
Måste bara passa på att förmedla en känsla genom en liten story till alla öldrickande vänner därute:
- Jag hade en period där min vän o jag tickade öl som fan. För oinvigda betyder det att man registrerar alla öl man dricker i en app. Även om man bara får ett smakprov så checkar man in den.
Kul som fasen ett tag. Ut på krogen o beställa allt konstigt o checka in, köpa alla nya på bolaget osv. Mitt rekord var nog på MBCC 2019 då jag checkade in 200 öl på två dagar! Men när jag av en slump checkade in nr 2500 på min födelsedag 2023 så bestämde jag att det var den sista. Känslan att dricka öl efter det är suverän, ingen känsla av att jaga nästa incheckning och framförallt så känns det helt ok att dricka helt vanlig starköl o känna sig som den svennebanan man é!
Njuter dock fortfarande av prova nya öl även jag ofta registrerar i klump en tid bakåt.

Logga in
Skapa konto
Kloka ord, man skall dricka det man gillar. Sen är det ju lite kul med Pint mm. Men jaga kan ju bli lite för bra 😊. Själv lägger jag upp men känner ingen stress att man måste. Men blir det jakt är det ju kanske inte så bra. Lagom är ju bäst. Vi älskar ju öl i första hand och smaken är ju som baken. Det är ju det goda, inget som är rätt eller fel👍🏻Totte_S skrev:
[bild]
Skål alla öl vänner 🍺

Logga in
Skapa konto
Trevlig Belgare
Bra smak av lite beska samt fruktiga toner

Logga in
Skapa konto
Riktigt bra porter från Eslöv
Liten sötma med snak av kaffe och lite vaniljtoner.
Fanns på Saluhallen i Lund
Går inte att beställa online
Redigerat:
Detsamma! ❤️🍻U Uffe A skrev:
Jag tycker mycket om humliga och juiciga öl, men jag brukar ofta påpeka att man ska dricka det man själv tycker är gott. ☝️
Jag köper någon stout nu och då och överraskas då över smaken/lukten på du positivt sätt. 😇