383 885 läst · 7 331 svar
384k läst
7,3k svar
Den stora öltråden!
Husägare
· Skåne
· 4 974 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 112 inlägg
Tillbringar natten i Norrköping, och passar på att titta in hos Jocke, som startat Gull-Olles. Var stammis samt discjockey i några av hans tidigare pubar, Durkslaget, Saliga Munken och Bråddway. Riktigt kul återseende efter typ 5 år.
Apex - Cosmic Crypt
Fuerst Wiacek - Polymers Are Forever
Omnipollo - Eliphas.
Fantastiska öl, där Omnipollo vann. Vilken smak explosion!
Är ni i 'Peking' besök Gull-Olles!
Apex - Cosmic Crypt
Fuerst Wiacek - Polymers Are Forever
Omnipollo - Eliphas.
Fantastiska öl, där Omnipollo vann. Vilken smak explosion!
Är ni i 'Peking' besök Gull-Olles!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 761 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 392 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 392 inlägg
Det blev pulled pork till middag idag, så då kändes det passande med en måndagsöl.
Inte helt lätt att välja, maten var en sån där färdig sak, skulle bara värmas och pullas isär. Såsen var lite starkare chipotle-variant, isf vanlig bbq.
Så jag valde en ny bekantskap som jag inte provat än.
Buxton best bitter, från systemet.
Lite tradionellt brittiskt kolsyrefattig, men uppvägdes rätt bra av beskan och lite syra i smakerna.
Jag tror att man kanske kan påstå att denna var en väldigt traditionell bitter, idag är det så många som experimentar.
Kan någon svara mig varför så många har "Best bitter" i sitt sortiment, det kan väl bara vara en som är bäst? 🙃🤔
Betyder det egentligen något annat?
Inte helt lätt att välja, maten var en sån där färdig sak, skulle bara värmas och pullas isär. Såsen var lite starkare chipotle-variant, isf vanlig bbq.
Så jag valde en ny bekantskap som jag inte provat än.
Buxton best bitter, från systemet.
Logga in
Skapa konto
Lite tradionellt brittiskt kolsyrefattig, men uppvägdes rätt bra av beskan och lite syra i smakerna.
Jag tror att man kanske kan påstå att denna var en väldigt traditionell bitter, idag är det så många som experimentar.
Kan någon svara mig varför så många har "Best bitter" i sitt sortiment, det kan väl bara vara en som är bäst? 🙃🤔
Betyder det egentligen något annat?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 686 inlägg
Med risk för att döda en groda: det är en styrkenivå på skala ordinary-best-premium. Där best är typ som mellanöl.Mikael_L skrev:
Samma skala som gör att ett inte obetydligt antal lager heter något med premium skulle jag tro, även om ett företag som Spendrups numera har en premiumlager i lätt- och folkölsstyrka också.