384 948 läst · 7 355 svar
385k läst
7,4k svar
Den stora öltråden!
Blev en till fotbollen och mat. Tyvärr ett riktigt bottennapp. En ”svagdricka” från Österlenbryggarna. Fanns på tillfälligt sortiment och var mycket speciell. Söt som attan och överlag inte min smak. Ett par smuttar sen var det bra, för mig. Men den som gillar extrem sötma, så finns den här.
Måndag. Har inte lyckats få semester helt och hållet än, men det kanske hjälps upp med en redig öl. 75cl-flaska från Oppigårds.
Inte lika sofistikerad som en bra belgare skall vara. Å andra sidan är kraven låga idag känner jag. Knaprar chilisalami till och smaklökarna bränns bort.
Inte lika sofistikerad som en bra belgare skall vara. Å andra sidan är kraven låga idag känner jag. Knaprar chilisalami till och smaklökarna bränns bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så illa!?E Edlunn skrev:
Det är inte min favoritöl precis, midsommargästerna hade med sig en massa öl som blev över. Och jag är alldeles för snål för att vaska den. Snorkall och dricka den när man är genomsvettig så funkar den.
/Höghus
"Sofiero är en ljus lager utan för mycket beska som består av tysk humle, pilsnermalt och vatten från Bergslagen. 2004 vann den silver i World Beer Cup i San Diego." - https://www.kopparbergs.se/vara-produkter/ol/sofiero-original/E Edlunn skrev:
Men folket som dricker Budweisser har förståss en annan idé om vad som är en god öl
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 795 inlägg