388 994 läst · 7 400 svar
389k läst
7,4k svar
Den stora öltråden!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Efter
Är det dags för
Stigbergets Bitter.
Helt OK, men absolut inte nära den bästa bitter jag provat.
Jag tar för övrigt gärna förslag på bra sådana, jag tycker inte att jag hittat riktigt bra bitter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det dags för
Logga in
Skapa konto
Stigbergets Bitter.
Helt OK, men absolut inte nära den bästa bitter jag provat.
Jag tar för övrigt gärna förslag på bra sådana, jag tycker inte att jag hittat riktigt bra bitter.
Saazhumle kan aldrig dra åt IPA!S Styrman_jansson skrev:Lååånghelgen startas med hembryggd pilsner. Testade att dra beskan till max för stilen (typ 45 IBU) av nyfikenhet. Saaz-humlen får verkligen komma fram men drar kanske något åt modern lager alt. IPA. Dock balanserad ( hade i lite munchnermalt och dekoktionsmäskade kraftigare). En fin 7/10 skulle jag vilja ge den.
[bild]
Kommer troligtvis brygga en ny mer traditionell pilsner i helgen!
Allvetare
· Östergötland
· 4 255 inlägg
Drog till med 7mil på cykeln efter jobb och epa-reparation.
Väl hemma efter lite mat och dusch öppnade jag en kall, burken kändes stenhård och skummade över vid öppning. En lätt vinägerton uppenbarade sig och efter en halv mun hälldes den ut. Måste varit infekterad och fuljäst annars vet jag inte...
Bitter av nederlaget men fortfarande ölsugen efter cyklingen fiskade jag fram en annan från kylen.
En tysk maibock, som var mycket mer välsmakande än den ovan.
Väl hemma efter lite mat och dusch öppnade jag en kall, burken kändes stenhård och skummade över vid öppning. En lätt vinägerton uppenbarade sig och efter en halv mun hälldes den ut. Måste varit infekterad och fuljäst annars vet jag inte...
Logga in
Skapa konto
Bitter av nederlaget men fortfarande ölsugen efter cyklingen fiskade jag fram en annan från kylen.
Logga in
Skapa konto
Inte kul, men måste ju vara någon fuljäsning 😬FredrikR skrev:Drog till med 7mil på cykeln efter jobb och epa-reparation.
[bild]
[bild]