Magiskt bra!
Ölglas med skumkrona, burk illustrerad med Tyrannosaurus rex, träbord, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Edlunn och 6 till
  • Laddar…
Ölglas med mörk brygd, flaskan bredvid, på bänk med kakelvägg.
Skapa konto

Den här drack jag idag. Första klunken smakade lite konstigt men behövde visst justera smaklökarna för sen blev den riktigt god.

• Gilla
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
London, sambons femtioårs present, indisk avsmakningsmeny fantastiskt bra. Men ölen var ganska smaklös. Prövade denna Cobra (tre gånger under kvällen) som skulle vara en IPA och en Flying buffalo. Kände ingen skillnad mellan dessa. Ingen IPA-smak heller. Buffalon bryggdes tydligen i Indien. Cobran är jag osäker på. De nämnde något om Carlsberg så förmodligen bryggs den av det bryggeriet. Hoppas hinna med några engelska "grejer" oxå. Såg i ögonvrån craft beer, lät lovande.

• Ett glas öl, en Cobra ölflaska på ett bord intill en ljuskub i dunkel belysning.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Woho 200st med ängöl

• Skärmdump från Untappd, användare låser upp märke för 200 ölsorter, applåderar prestation, öltema.
    Skapa konto
  • En burk öl märkt "Ängöl", "HAZY CRAZY", från Kalmar, Sverige. India pale ale. 44 cl, 6,5% alkohol.
    Skapa konto
  • Gilla
Edlunn och 5 till
  • Laddar…
When in Rome....
Eller Madrid då, men så säger ju inte ordspråket 🤗
Ett stort glas öl på träbord, Estrella Galicia-logotype, citymiljö i bakgrunden.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
F fredand44 skrev:
London, sambons femtioårs present, indisk avsmakningsmeny fantastiskt bra. Men ölen var ganska smaklös. Prövade denna Cobra (tre gånger under kvällen) som skulle vara en IPA och en Flying buffalo. Kände ingen skillnad mellan dessa. Ingen IPA-smak heller. Buffalon bryggdes tydligen i Indien. Cobran är jag osäker på. De nämnde något om Carlsberg så förmodligen bryggs den av det bryggeriet. Hoppas hinna med några engelska "grejer" oxå. Såg i ögonvrån craft beer, lät lovande.
Kanske det är värt att prova på nytt utan indisk mat? Den är säkert god men har en gissning att den kan förlama smaklökarna.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Däckbytar pilsner.
En hand håller en ölflaska märkt "König Pilsener", med en suddig bil och domkraft i bakgrunden.
Skapa konto

Under övervakandet av sonens däckskifte. 😇

• Gilla
Takko och 2 till
  • Laddar…
Kvällen fortsätter...
Ett ofiltrerat ölglas på bord, skumkrona, bakgrund inomhus med person och tavla.
Skapa konto

Nummer två. Perfekt 👍
Ett glas öl med skumkrona framför svart vägg med krittext, antagligen i en bar eller bryggeri.
Skapa konto

Nummer tre. Mycket god 🍻
Ölmeny på en bar med ölnamn, alkoholhalt och priser.
Skapa konto

• Gilla
Takko och 3 till
  • Laddar…
E
När värmeverket står still får man hålla sig varm på annat vis, så varför inte med en imperial stout?
En ölburk med texten "Clown Shoes" bredvid ett glas mörk öl.
Skapa konto

(Ok jag erkänner, den hade rykt oavsett. 🤭)

• Gilla
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
E
Värmen på väg tillbaka sägs det men än är den inte här! Betydligt försiktigare denna, nästan lättdrucken men ändå trevlig. Ölburk, mörkt öl i glas, salta snacks, suddig TV i bakgrunden, inomhusmiljö.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Ingen öl drucken idag så klart eftersom timman inte slagit öl än, men läge att påminna om julölssläppet på systembolaget. Fick just iväg en liten beställning blandat och gott. Bland annat Gouden Carolus och Mysingen Midvinterbrygd åkte ner i korgen.

• Gilla
Takko och 2 till
  • Laddar…
Den här är god. Enda öl jag kan tänka mig dricka varm
Flaska med grön folie, Lefman logotyp, Glühkriek, craft blenders, vit bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Takko och 2 till
  • Laddar…
Säkert tvåa på den här men måste ändå nämna att jag inte kan rekommendera "Butterbeer" från Harry Potter. Saknar liksom humlen, egentligen allt som en go öl ska ha.

• Hand håller ölmugg med skum, "Butterbeer"-etikett, publik inne i lokal i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Takko och 2 till
  • Laddar…
E
F fredand44 skrev:
Säkert tvåa på den här men måste ändå nämna att jag inte kan rekommendera "Butterbeer" från Harry Potter. Saknar liksom humlen, egentligen allt som en go öl ska ha.
Något man köper för glaset 🤔?

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Ölglas med skum och burk på bord framför dataskärm och högtalare. Apex Brewing Company logotyp synlig.
Skapa konto

Lillördag!

• Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.