J
Bra pilsner och ipa från tillfälligt sortiment nyligen.
Flaska märkt "Primula Kellerpils", färgad dryck i glas, inomhusmiljö, köksomgivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ölglas med skum, burk med etikett, fönsterutsikt mot gröna träd, soligt väder.
Skapa konto
En hand håller ett ölglas på solig veranda med grönt gräs och delvis skymd sikt av hus.
Skapa konto

• Gilla
Takko och 3 till
  • Laddar…
Semester och mycket jobb hemma kvällarna rundas av med lite mat o dryck. Några som slunkit ner.

• Ölflaska, Bayreuther Hell, på ett bord, person i bakgrunden, bankvett, delvis ur fokus.
    Skapa konto
  • En ölflaskeetikett: Oppigårds Bryggeri, Sommar APA, American Pale Ale, 5.6% alkohol, vitt bord i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Ölflaska, sill, potatis på tallrik, snaps, svensk flagga, somrig utomhusmåltid.
    Skapa konto
  • Ölburk och glas med amberfärgad ale på genomskinligt bord, utomhusljus, Alesmith 394, skumrester.
    Skapa konto
  • Öl i stänglas bredvid färgglad burk med texten "TRY THE JUICE". Barrier Brewing Co, etablerat 2009.
    Skapa konto
  • Ölflaska med etikett "Hop Fighter", glas med ölskum, träbord, delvis suddig förgrund, fokus på etikett.
    Skapa konto
  • Ett glas med öl och en ölburk märkt "45 Days Rice Lager" från To Øl, Danmark.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Och denna fick det bli till grillen ikväll. Hyfsad storlek på flaskan och det var väl det bästa med denna. Ok, men lite ”tunn” i smaken. Medel betyg på recension på Pint.

• En blondölflaska och en chipotle majonnäsflaska på ett utomhusbord, bakgrund med grönsaker och natur.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Kvällens ”pyssla vid datorn och runda av allt före semestern”-ölen.

Gillar. Får köpa några till.
Ett glas med skummande öl och en burk Poppels Tropical India Pale Ale på en träyta.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Vad tyckte du om 45 Days Rice Lager @Takko ? Har kikat på den och funderat på att slå till men inget direkt som övertygar och lite snålhet kanske.

Maria T Maria T skrev:
Vad tyckte du om 45 Days Rice Lager @Takko ? Har kikat på den och funderat på att slå till men inget direkt som övertygar och lite snålhet kanske.
Ganska god. Japansk stil med pilsnermalt och ris som bas. Lättdrucken och gärna lite kall en varm dag. Tilltalar säkert alla som gillar lager.
Har 3,3 i snitt av 5 där jag hänger och det är många som recenserat den, så den är ju godkänd 👍🏻

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Ölburk framför delvis synligt ölglas. "EY BRO" märkning, mörk design, "Ljus Lager", grafiska detaljer.
Skapa konto

Ja jisses, trodde att vi hade "ungefär samma smak" vad gäller öl, partnern och jag, har köpt denna tidigare och varken hört bu eller bä.... men idag blev det hårda ord; den här köper vi inte igen.
Inser att vi gillar samma men ändå olika - lager, såklart men jag kan köpa andra sorter för att jag är nyfiken.
Från mig då, en 4:a av 5.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
[bild]
Ja jisses, trodde att vi hade "ungefär samma smak" vad gäller öl, partnern och jag, har köpt denna tidigare och varken hört bu eller bä.... men idag blev det hårda ord; den här köper vi inte igen.
Inser att vi gillar samma men ändå olika - lager, såklart men jag kan köpa andra sorter för att jag är nyfiken.
Haha, smaken är olika, men överlag är ju lager den mest populära sorten. Men börjar man få tycke för Ale så finns det ett fantastiskt utbud.

engs
Maria T Maria T skrev:
[bild]
Den där måste de kränga mängder av, tror nånstans var tredje till varannan person som hade en ölburk i näven hade en sådan vid midsommarfirandet i Gropen / Leksand.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Det är ju pluspoäng för ordvitsen på burken.
Helt okej bärs.

Ölglas och burk med gristryck framför två griskeramikfigurer på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Takko och 4 till
  • Laddar…
Trevlig helg alla vänner!
Ölglas med skum, burk från Apex Brewing Company, Ctrl+Z, DIPA, utomhus på bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Takko och 6 till
  • Laddar…
Ölglas och burk från Oslo Brewing Co, figurer av stenälva och grävling utomhus i solsken.
Skapa konto

• Gilla
Takko och 5 till
  • Laddar…
Nicro Nicro skrev:
[bild]
Grym färg!
Lite skum smak vill jag minnas?

FredrikR FredrikR skrev:
Grym färg!
Lite skum smak vill jag minnas?
För nära suröl för min smak.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.