377 354 läst · 7 224 svar
377k läst
7,2k svar
Den stora öltråden!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 312 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 312 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 312 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 312 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så, nu har även jag (vi) druckit ölet från Ukraina som inte funnits att få tag på på våra tre närmsta Systembolag, fick åka utsocknes.
Ett bra lageröl utan krusiduller, kanske lite kort i smaken. Köpa igen? Kanske, men mest för sakens skull.
Hittade två lokala öl i denna butik som jag kommer berätta om senare (snygga burkar/flaskor är min grej ).
Jag tycker samma.Maria T skrev:
Ingen dålig öl, men den typ drunknar bland en massa andra ungefär lika bra, bara med små små skillnader.
Köper jag fler beror det endast på viljan att stödja en tillverkare i det stackars landet som är utsatta för ryssland.
Generellt köper jag antingen mycket mer smakrik öl på bolaget, eller så bara någon av de billigaste lager för fyllans skull.
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Om du vill känna dig ännu nyttigare kan du göra som general Perón som gillade att skrämma sitt rödvin med ett skott sodavatten ur en sifon.Per Eskilsson skrev:
Får erkänna att ibland skvätts det upp en slatt, jag väljer att kalla det kock-vin, ur boxen vid matlagning eller även att ta med till tv soffan, i ett dricksglas...Per Eskilsson skrev:
Men öl dricks ur dedikerade glas
Först lite cykling, sedan denna med solen i ansiktet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolmården Neipa.
Trevlig helg!