386 225 läst · 7 365 svar
386k läst
7,4k svar
Den stora öltråden!
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Först trampade jag 669 höjdmeter i halv frustration, sedan dusch och torra kläder och ut med slungan.
Värd denna nu efter.
Första jag provar från Nyköping Brewing, över förväntan. Nyköping är en stad som ligger mig lite extra varmt om hjärtat då min mormor och plastmorfar bodde där.
Värd denna nu efter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första jag provar från Nyköping Brewing, över förväntan. Nyköping är en stad som ligger mig lite extra varmt om hjärtat då min mormor och plastmorfar bodde där.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 379 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 379 inlägg
Hittade denna på Systembolaget igår, och då jag verkligen gillar Radler, denna sköna blandning av öl och citronläsk så hoppades jag på mycket.
Och delade med min partner (inte mycket dela, 33 cl) men han tyckte det smakade s*it och skulle inte bjuda sin värsta vän på det.
Nähä. Så jag fick båda glasen. Inte imponerad, kommer inte köpa igen.
Radler är nog ändå bäst i Alperna, tyvärr.
Trevlig helg! Hoppas alla dricker god öl
Logga in
Skapa konto
Och delade med min partner (inte mycket dela, 33 cl) men han tyckte det smakade s*it och skulle inte bjuda sin värsta vän på det.
En fransk bière limonade är väl helt ok.Maria T skrev:Hittade denna på Systembolaget igår, och då jag verkligen gillar Radler, denna sköna blandning av öl och citronläsk så hoppades jag på mycket.
[bild]
/Höghus
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 706 inlägg
Logga in
Skapa konto
Ölprovning på Pressklubben igår. Jag är ingen belgofantast, men alltid roligt med folk som verkligen kan sin sak. Och det finns onekligen mycket gott belgiskt öl.
Tror inte jag hade druckit en kriek på 25 år och att dela en på fyra var alldeles utmärkt – och de andra ölen gav mersmak.
Ett avsevärt bättre fredagsnöje än att stå i kö till ställen som säljer Guiness, vilket Stockholms öldrickare i övrigt verkade tycka var rimligt den 17:e mars.
Anbefalles!
Inte en enkel, inte en dubbel, inte en trippel. Nej, denna kvällen krävde en kvadruppel.
Beställdes enbart pga att det var en belgare + fin bild. Innehållet gör mig icke besviken. Lurigt med dessa belgare bara, för det märks inte att det är 10,5% förrän man ställer sig upp.
Beställdes enbart pga att det var en belgare + fin bild. Innehållet gör mig icke besviken. Lurigt med dessa belgare bara, för det märks inte att det är 10,5% förrän man ställer sig upp.
Logga in
Skapa konto