413 100 läst · 7 707 svar
413k läst
7,7k svar
Den stora öltråden!
Stor stark och en liten är väldigt svenska begrepp har jag lärt mig. Beställde en stor stark på en svenskspråkig ort i Finland första gången jag var på en krog här. Hade bartendern inte hört att jag talade rikssvenska så hade jag fått något helt annat än ett glas starköl.Maria T skrev:Drack några Estrella på Mallorca förrförra veckan, en "liten" öl är uppenbarligen 50 cl
[bild]
Tog med ett par burkar hem, mannen ger det betyg 4/5. Som med många ölsorter beror det på platsen där man dricker den om den är jättegod eller bara ok. Singha är god i Thailand men rätt (mycket) trist här, njuts mest i skuggan av ett parasoll när det är +28 och strålande sol.
[bild]
Men de flesta öl är tjusiga i farfars glas.
Viru valge . Jag vet faktiskt inte exakt vad jag skulle fått och var inte så intresserad eftersom jag ville ha öl.Alfredo skrev:
Men det blev klart att något som klassas som starkvaror inte är samma svaga öl som man kan köpa i matbutiken. Här är upp till 5% om jag kommer ihåg rätt som får säljas i vanliga butiker.
Här fick det bli en Session IPA medans frugan är på stan och firar en kollega och grabbarna ligger i sängarna och låtsas sova.
Lite för blaskig för min smak. 2/5.
Det fick bli en Tamnavulin som komplement. Den ger jag 4/5.
Lite för blaskig för min smak. 2/5.
Det fick bli en Tamnavulin som komplement. Den ger jag 4/5.
”Vårtecken”
I morgon är det Valborg och våren kämpar mot kylan som vi vill byta mot värmen.
Ett tydligt vårtecken är när jag startar vattenfallet med bäckfåran i trädgården.
Det kombineras med naturlig kylning av helgens ädla dryck!
Trevlig Helg!
Dag
I morgon är det Valborg och våren kämpar mot kylan som vi vill byta mot värmen.
Ett tydligt vårtecken är när jag startar vattenfallet med bäckfåran i trädgården.
Det kombineras med naturlig kylning av helgens ädla dryck!
Trevlig Helg!
Dag