389 244 läst · 7 401 svar
389k läst
7,4k svar
Den stora öltråden!
#DIPA är en goding, ihop med Poppels Dipa. När jag är ambitiös gör jag egen Poppelsclon, så man inte gråter när man pissar av ölen sen, för dom köpta är ju bra dyra När man gör 10L kostar dom ca 10:-/33cl men är ju så klart en del pyssel. I juletid blir det köpe-DIPAnino skrev:
Du får gärna skicka receptT Träkåk skrev:
Självbyggare
· SE4
· 3 173 inlägg
Som du också skrev blir resultatet varierande när man gör egen öl så ekonomiskt blir det nog inte i verkligheten för vad jag förstår så är det inte enkelt att få till det träffsäkert. För den som vill prova på rekomenderar jag denna bok https://www.nok.se/titlar/allmanlitteratur-illustrerad-fack/koksbryggning/ Dipan enligt den har jag fått till bra men svårare med modern lager.nino skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 726 inlägg
Snubblade förbi idag. Fullt/kö till matborden från att vi kom vid 17.FredrikR skrev:Vi var där, en måndagkväll, närmast fullt.
Blev varnade av servitören att de hade 15 hämtburgare i kö som beställdes precis innan vi kom, vi valde att äta och tog en öl i väntan på vår tur.
Burgarna var väl värda väntan, vågar nog drista mig till att tillstå att detta var den bästa burgaren jag ätit i mitt 46åriga liv.
Rekommenderas starkt!
[bild]
Nu har jag nyårsledigt.
Bra Verdant, 4/5.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fattar inte hur ni hinner ta bilder innan ölen är slut…
Burgaren var också bra. Om den var bättre än andra kvalitetsburgare? Nja. Men riktigt bra.
Betyg: 1337