15 000 läst · 20 svar
15k läst
20 svar
Demontera ASSA lås rund cylinder med 3212S
Jo den har större...MEN det löst sig när jag borrade upp de två hålen i knappspärren. Då kom jag även åt de två andra skruvarna och både in och utsida lossnade då. Cylinderringen var gängad från insida men eftersom allt lossnade så behövde jag inte lossa den utan kunde montera täckskylten och sedan cylinderlås och cylinder ring. Sist så monterade jag tillbaka knapplåset.1 123abc skrev:
Produkter som diskuteras: "cylinderlås"
Cylinderlås
Cylinderlås är den mest använda låstypen i modern tid och är standard för alla typer av dörrar, från bostäder till kommersiella byggnader. Detta lås använder en cylinder som låses och låses upp med en nyckel. Cylinderlåsets design
Läs mer
Återanvänder denna tråden, hur får jag bort de två grå pluggarna som blockerar skruvarna? Verkar som i tråden ovan så borrade dom bort pluggarna men finns det inget fint trix med nyckeln i en viss position osv (har försökt men inte hittat någon…)Ragnwald T skrev:Jo den har större...MEN det löst sig när jag borrade upp de två hålen i knappspärren. Då kom jag även åt de två andra skruvarna och både in och utsida lossnade då. Cylinderringen var gängad från insida men eftersom allt lossnade så behövde jag inte lossa den utan kunde montera täckskylten och sedan cylinderlås och cylinder ring. Sist så monterade jag tillbaka knapplåset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vrid nyckeln till 10 och ta ur den högra, vrid nyckeln till 2 och ta ur den vänstra.Johanw123 skrev:
kolis skrev:Jag ringde ASSA kundtjänst som sa att jag har en nyare modell (3212S), där man på ASSA 2000 kunde lossa cylinderringen och cylinderhylsan efter att ha lossat på skruven i cylinderringen, men på min nyare modell går det inte. Han tyckte jag skulle pröva att tvinga upp den, det ska tydligen sitta någon slags fjädring som håller fast cylinderhylsan på cylindern. Prövade bända upp den men den gav inte med sig, om jag vågar så får jag ta i hårdare. Har någon testat med ett likadant lås så tar jag gärna emot tips.
Bifogade bild där cylinderhylsan sitter fast mot cylindern enligt kundtjänst
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Beställa nyckel Assa låscylinder SCD
Fönster & Dörrar -
Passar Yale Doorman i en dörr avsett för osymmetriskt låskista?
Fönster & Dörrar -
Någon som vet hur jag får loss, demonterar detta lås?
Fritidshus -
Demontera Assa Neptun (c10? Med vredcylinder)
Fönster & Dörrar -
Demontera en ASSA Abloy entrédörrlås
Fönster & Dörrar