Jul är självplågeriets högtid.
Äta så man mår illa sen supa ner sig så man mår dåligt dan efter.
Fint med traditioner :)

SBH skrev:
why? fortsätt med julmust och vakna gott dagen efter
Jag skrev kanske. ;)

Känner jag mig själv rätt så är risken stor att det blir mest julmust, men nog fasen ska man kunna ta lite smirnoff också utan att skämmas när jag dessutom bor själv.

Jag dricker så sällan också så jag somnar betydligt snabbare än medelsvensson tror jag. :D

Korvgubbe
Själv är jag en snapsälskare, så det blir förmodligen fyra hemkryddade varianter på årets julbord.
Tar man bara halvor kan man dricka dubbelt så många (y)

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Korvgubbe skrev:
Tar man bara halvor kan man dricka dubbelt så många (y)
Och tar man helor slipper man fylla på hela tiden! :cool:

Korvgubbe
Alfredo skrev:
Och tar man helor slipper man fylla på hela tiden! :cool:
Jo, men vill man få i sig fyra olika sorter så behöver åtminstone jag ta halvor. Fyra hela snaps blir för mycket för lilla mig :surprised:

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Korvgubbe skrev:
Fyra hela snaps blir för mycket för lilla mig :surprised:
För mycket? Du måste posta i fel tråd. ;):p

Korvgubbe
På julen blir det faktiskt det, ska ju lämna plats åt glögg, julöl och konjak. ;)

Nej jag är faktiskt något av en lättviktare även om jag är "storkonsument". Hellre lite och ofta är mitt motto.

Korvgubbe skrev:
På julen blir det faktiskt det, ska ju lämna plats åt glögg, julöl och konjak. ;)
Fast konjak går väl till efterrättsmagen och där finns det ju alltid plats oavsett vad man konsumerar till huvudrätt. :D

Finns 1cl snapsglas med och dom är klart stämningshöjande.
Snapsa "helor" hela tiden :)
Annars vet jag inte vad en "hela" står för idag egentligen?
I min och min avlidna kära farfars värld värld är det en 6:a men tror 4:a kan va "standard" idag utom på dyra krogen där priset ofta är för 2cl va?
Åsikter om detta?

Korvgubbe
I min värld är en hela snaps 6 cl. 4 cl verkar vara standardmåttet på krogen.

De flesta snapsglas som säljs är ju 4 cl. D.v.s. när vi pratar snapsglas i serier från t.ex. Orrefors eller liknande. Att ta en 6 cl snaps rakt av känns ju som en smärre överdrift. Och vad är vitsen om man ska behöva bita av? ;)

SBH skrev:
why? fortsätt med julmust och vakna gott dagen efter
Njae. Allt socker gör ju inte gott för kroppen. Då är det rent av bra kan man tro, att få i sig en skvätt brännvin som sänker blodsockret igen.

Så här i juletider kan jag dela med mig av ett drinktips från ungdomens glada dagar, den heter Elaka Tomten och består av sprit (gärna hembränt) och julmust. Den var ett resultat av Man tager vad man haver och är nu mer en stående favorit, godare än vad man kan tro!

Kan ge ett omvänt drinktips då.
Prova inte julmust och Jäger :D

Vi kallar julmust och vodka för arg-tomte, inte så dumt faktiskt :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.