35 716 läst · 197 svar
36k läst
197 svar
Dem har druckit upp min spreet!!!!
Jag skrev kanske.SBH skrev:
Känner jag mig själv rätt så är risken stor att det blir mest julmust, men nog fasen ska man kunna ta lite smirnoff också utan att skämmas när jag dessutom bor själv.
Jag dricker så sällan också så jag somnar betydligt snabbare än medelsvensson tror jag.
Finns 1cl snapsglas med och dom är klart stämningshöjande.
Snapsa "helor" hela tiden
Annars vet jag inte vad en "hela" står för idag egentligen?
I min och min avlidna kära farfars värld värld är det en 6:a men tror 4:a kan va "standard" idag utom på dyra krogen där priset ofta är för 2cl va?
Åsikter om detta?
Snapsa "helor" hela tiden
Annars vet jag inte vad en "hela" står för idag egentligen?
I min och min avlidna kära farfars värld värld är det en 6:a men tror 4:a kan va "standard" idag utom på dyra krogen där priset ofta är för 2cl va?
Åsikter om detta?
De flesta snapsglas som säljs är ju 4 cl. D.v.s. när vi pratar snapsglas i serier från t.ex. Orrefors eller liknande. Att ta en 6 cl snaps rakt av känns ju som en smärre överdrift. Och vad är vitsen om man ska behöva bita av?
Så här i juletider kan jag dela med mig av ett drinktips från ungdomens glada dagar, den heter Elaka Tomten och består av sprit (gärna hembränt) och julmust. Den var ett resultat av Man tager vad man haver och är nu mer en stående favorit, godare än vad man kan tro!
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Vi kallar julmust och vodka för arg-tomte, inte så dumt faktiskt