Ja, vet han inte ens vem han själv är? Ja, då är det illa. Det där med att anonymisera sig själv, är en styggelse. Folk utan stake skall inte skriva brev.Tomtom79 skrev:
Jag håller med om att det är oroande när de lärare som ska lära våra barn att läsa, skriva och räkna inte klarar enkel grammatik eller rättstavning, särskilt när de skriver sina veckobrev och andra utskick på en dator vars ordbehandlingsprogram förmodligen har en rättstavningsfunktion.Tomtom79 skrev:
Efter att ha påpekat de ständigt återkommande språkfelen i veckobreven från mina barns skola, och en önskan att de skulle göra bättre ifrån sig utan resultat, började jag lämna in dem igen till skolan med rättningsmarkörer.
Det ledde till att jag fick ett samtal med arbetslagsledaren och skolchefen (de trodde inte på rektorer på den skolan...) där de ville tala mig tillrätta och förklara att det inte var OK att göra så - för "pedagogerna tog illa vid sig"
Efter att jag hade förklarat för dem att det inte var OK att skicka ut de illa skrivna veckobreven och att det påvisade en bristande kompetens hos pedagogerna som inte kunde skriva korrekt svenska, hos arbetslagsledaren som inte kunde leda sitt arbetslag och hos rek... förlåt, skolchefen som anställt inkompetenta pedagoger och att jag "tog illa vid mig" av att de dels var inkompetenta dels inte lyssnade på synpunkter så kom vi fram till att "vi inte såg på saken på samma sätt"...
Jag har också erfarenheten att rektorn (Ja, det är en rektor på den skolan) uppenbarligen hellre håller sin personal om ryggen än att de tar tag i uppenbara problem (jag vet dock att det inte är på det viset på alla skolor, men det är enklare så för rektorn). Jag fick mig en utskällning för att jag påpekade ett antal felaktiga beteenden från lärarna, där jag också var tydlig med att jag inte ville göra en stor sak av det utan bara tyckte att rektorn kanske skulle påminna om vilka regler som gäller på skolan och på de av skolan anordnade aktiviteterna utanför skoltid. Exempelvis att det är olämpligt att lärarna dricker starköl när de har ansvar för barnen under en skolutflykt.T Testarn skrev:Jag håller med om att det är oroande när de lärare som ska lära våra barn att läsa, skriva och räkna inte klarar enkel grammatik eller rättstavning, särskilt när de skriver sina veckobrev och andra utskick på en dator vars ordbehandlingsprogram förmodligen har en rättstavningsfunktion.
Efter att ha påpekat de ständigt återkommande språkfelen i veckobreven från mina barns skola, och en önskan att de skulle göra bättre ifrån sig utan resultat, började jag lämna in dem igen till skolan med rättningsmarkörer.
Det ledde till att jag fick ett samtal med arbetslagsledaren och skolchefen (de trodde inte på rektorer på den skolan...) där de ville tala mig tillrätta och förklara att det inte var OK att göra så - för "pedagogerna tog illa vid sig"
Efter att jag hade förklarat för dem att det inte var OK att skicka ut de illa skrivna veckobreven och att det påvisade en bristande kompetens hos pedagogerna som inte kunde skriva korrekt svenska, hos arbetslagsledaren som inte kunde leda sitt arbetslag och hos rek... förlåt, skolchefen som anställt inkompetenta pedagoger och att jag "tog illa vid mig" av att de dels var inkompetenta dels inte lyssnade på synpunkter så kom vi fram till att "vi inte såg på saken på samma sätt"...
Jag hade ingen vettig dialog med den läraren efter detta, men som tur var så var det bara ett år till på den skolan för mitt barn. Men man skall inte tro att "vad som är rätt och riktigt" ligger i rektorns/skolchefens intresse.
Detta var iofs samma lärare som inte klarade av att lösa de svårare problemlösningsuppgifterna i matteboken. Mitt barn tog hem dem till mig och visade upp sitt svar (som var korrekt) och sade att läraren hävdade att hen hade gjort fel. Så jag fick räkna ut talet med massor av förklaringar rörande varför svaret blev som det blev (det handlade om hur man räknar ut vem av grannarna som hade en hund - klassisk mellanstadieuppgift som mitt barn löste genom att sätta upp en beroendegraf). Samma lärare förstod inte att sannolikheten för att slå en sexa på en tärning inte påverkades av vad man hade slagit för värde förra gången. Mitt barn konstaterade iofs redan när hen var sex år att om man stoppar in fler och fler kanter på en månghörning så blir den rundare och rundare - det bör man kunna använda för att räkna ut hur långt det är runt en cirkel...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
demontera premodul eller ?
Ved, Pellets, Flis -
Stapla virke eller ställa dem vertikalt för långtidsförvaring?
Byggmaterial & Byggteknik -
Råttor - fylla igen hålen eller utrota dem först?
Grund & Markarbeten -
Fåglar i trädgården - metoder för att locka eller hålla dem på avstånd
Artikelkommentarer -
Spika eller skruva fast takpannor ? Vilket blir lättast att få loss om man måste byta dem?
Tak & Vind